donderdag 19 november 2020

Chaos

 



De angst die mensen diep van binnen voelen
het gevoel van het allemaal niet vertrouwen,
de leugens die stap voor stap ontmaskerd worden,
sommige politici die zichzelf
ronduit belachelijk maken
op zoveel fronten
laten de mensen de ogen
opengaan, wagenwijd zelfs.
Het versneld willen doorduwen
van hun wil, van hun eigen agenda.
Dáár overspelen ze zich,
ze willen te veel, te snel, en hebben
niet op een mensheid gerekend
die zélf op onderzoek gaat,
mensen die heel goed weten dat hun lijf en geest
een ‘eigen’dom is, die niemand ze af kan nemen.
Het gedraai, het gekonkel
alles wordt openbaar,
alles komt in het Licht
en dan niet zomaar een Licht,
nee het lijkt op een schijnwerper,
die zelfs in de kleinste gaatjes kan schijnen.
Ja soms is het beangstigend
wat er op ons af gaat komen……
de vrijheid van lichaam en geest
waarvan lijkt alsof het ons afgenomen
gaat worden,
maar vertrouw er maar op,
het komt echt niet zover.
Wereldwijd wordt teruggekrabbeld,
voorgenomen wetten worden verworpen
landen die aangeven dat adembeneming
helemaal niet goed is voor mensen,
niet voor lichaam en geest.
Regeringen die omvallen, tellingen van
verkiezingen waar gewoon helemaal niets van klopt.
Voor- of tegenstander maakt helemaal niets uit,
op onze Hollandse klompen kun
je aanvoelen dat het niet goed zit.
Het is allemaal al in het Licht gezet,
daar is geen ontkomen meer aan.
Laat je geen angst meer aanjagen,
vertrouw! vertrouw! vertrouw!
En dat wil niet zeggen achterover hangen
zo van….het komt wel goed, nee,
onderzoek, pluis uit, vorm je eigen mening,
vertel aan degenen die willen luisteren
(je hoeft niemand te overtuigen, vertellen kan wel)
En ja ik ben zo’n uitpluizer,
datgene wat nu gebeurt, daar werd een jaar of
15 al over verteld, en ik las en ik las, en luisterde,
en vertrouwde op mijn eigen gevoel,
wat wel en niet klopte,
de uren die ik spendeerde om te lezen,
de nachten dat ik niet kon slapen van de
gruwelijkheden……..ik heb erom gehuild
moest er soms van overgeven, zo erg,
de uren zijn ontelbaar.
Voorzichtig heb ik er altijd over verteld,
nou je kunt raden hoe ik werd benoemd.
Ik nam (nog steeds trouwens)
het allemaal op de koop toe.
En nu we in deze tijd, de ene opbaring
na de andere te zien en te horen krijgen,
weet ik dat het voor veel van jullie als
ongelooflijk zal klinken, niet te bevatten.
En ja, daar horen ook nachten wakker liggen bij,
maar het gaat allemaal voorbij.
Deze tijd zullen we door moeten,
de schijnwerpers zullen móéten blijven schijnen,
zodat het helder en duidelijk wordt
wat er in onze wereld (en daarbuiten) zich afspeelt.
Nogmaals vertrouw! Maar zoek zelf uit!
Ik wens je een heerlijke dag in vertrouwen
een warme omhelzing voor jullie aan de andere kant van het scherm
Ada
mandala: "Chaos"
omdat eerst chaos zal ontstaan voor de sluiers opgetild zullen worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.