zondag 31 december 2023

Ik heb er niet zoveel mee







Heb er niet zoveel mee,
nooit gehad ook,
met Oud en Nieuw.
Heb het altijd een beetje
raar gevonden.
Je kunt toch geen streep
tussen de dagen zetten?
(beelddenker hé)

Omdat er ooit ergens
in een ver verleden
besloten is dat wij een
kalender zouden krijgen
gevuld met dagen
oh en ook nog nummers
en maanden,
vieren we vandaag massaal 
Oud en Nieuw.
Maar elders in de wereld
wordt het weer op een
ander tijdstip 'gevierd'.

Oh en al die lieve wensen
recht vanuit harten
geschreven, die ik van
alle kanten mocht ontvangen
ja ik ben er
blij en dankbaar mee.....
Maar alle goeds wens ik iedereen,
ieder moment van het leven.
Dat houdt niet op bij een
datum, die ooit ergens in het
verleden gekozen is door
'wijze' mannen.

Want hoe deden ze dat
in een ver verleden dan?
Mensen keken naar de 
sterrenhemel en wisten
dat het seizoen veranderde.
Net als 'verjaardagen' er
werd vroeger
geschat hoe oud mensen
waren, niemand die het zeker
wist. 

Nee ik heb er niet zoveel mee
met Oud en Nieuw,
want voor mij lopen de dagen 
in een elkaar over, 
kun je ieder moment van je
leven een nieuwe start maken.
Wel hoop ik dat deze
dag, met veel vuurwerk, iedereen
het er heelhuids vanaf brengt,
zowel mens als dier.

Dus vanaf mijn plek hier,
wens ik je alle goeds,
ieder moment van je leven,
en het begint niet pas op
Nieuwsjaardag.....
vier het Leven,
geniet van elkaar,
maak er iets moois van
sta voor wie je bent!

een lieefdevolle groet
Ada



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.