vrijdag 26 januari 2018

Pink........en over roze mandala's





Ik wil er toch over vertellen. Over de diepe ontroering die ik voel.......wanneer ik met de kleinkindjes op de achterbank 2 stuks,  en 1 op de voorbank in mijn paarse panda door Twente navigeer.
'Omaaaaa, de muziek wat harder'......zangeres Pink, met haar lied "What about us", een lied wat mij vanaf de eerste keer dat ik het hoorde al zo ontroerde.......wordt binnensmonds mee-geneuried door de kleintjes.....en het piepstemmetje van onze kleine meid raakt me zo diep. Weet ze waarover het liedje gaat? Weet ze dat deze generatie kinderen de wereld voor altijd zal veranderen? Weet ze dat oma haar opstandige hippie-leven weer voelt opborrelen? Iets ongeremds en ongetemds?
En dat oma de hele wereld wel zou willen veranderen voor al deze kleine kinderen, die wereldwijd opgroeien in werelden van zoveel onrecht, zoveel leugens, zoveel slechte dingen? Dat wij 'grote' mensen het allemaal maar laten gebeuren? Dat wij, als volwassen pal vóór ons kleine grut zouden moeten gaan staan?

Kippenvel overal, wanneer ik deze kleine lieflijke wezens (oh die soms helemaal niet zo lief zijn hoor) mee hoor zingen.......dan komt er iets omhoog waarvan ik dacht dat ik het kwijt was. Maar nee, het is er weer in volle glorie.......het protest, de opstand tegen het onrecht........Maar tegelijkertijd komt er ook een heel zacht gevoel naar boven. Over liefde, over saamhorigheid, over zorgen voor elkaar, over elkaar overeind houden. Als ik Pink hoor zingen, dat geeft dat ook zoveel hoop en vertrouwen! Soms lijkt de mensheid zo ver afgedreven......maar er is ook zoveel moois in de wereld. Wanneer ik naar de mensen in mijn nabije omgeving kijk, zijn het juist allemaal mensen die liefdevol zijn, die zorgdragen voor een ander, voor de wereld......het hart op de goede plek dragen.

Dus eerst de ontroering, daarna de opstandigheid en dan uiteindelijk is mijn hart gevuld met zoveel hoop, hoop dat het goed gaat komen met de wereld. Beginnen bij jezelf, in je naaste omgeving.
Want als ik naar 'ons' tekenproject kijk.........de mensen zijn zo enthousiast over het goede doel, er wordt ruimhartig gedoneerd, en dat geeft zoveel hoop.






Voor degenen die het liedje van Pink niet kennen, hier vind je de songtekst, zowel in het Engels als in het Nederlands. En hier vind je een prachtige uitvoering van haar.

En wat roze/rode mandala's toegevoegd ter ere van Pink!

Ik wens je een heerlijke vrijdag........

1 opmerking:

  1. Heerlijk hè Ada. Ik ben op het moment aan het kippenlevertjes maken voor ons wondertje

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.