maandag 1 januari 2018

Het Teken-Je-Mee project gaat weer start




Na een jaar (min of meer noodgedwongen) gestopt te zijn, heb ik gisteren, nadat de Engelen maar bleven praten en vragen…….besloten dat ik weer ga starten met het "Teken-Je-Mee project", op de ‘oude’ manier.

Mensen die eerder meededen, weten hoe het werkt…….voor anderen die misschien ook willen mee gaan tekenen, zal ik het één en ander over de werkwijze graag nog een keer uiteenzetten. Want de manier zoals op de facebook pagina onder dezelfde naam werkt niet (voor mijn gevoel)....

Het blijft het meest inspirerend om elkaars werk tegelijkertijd te bekijken en om de meest fantastische uiteenlopende uitwerkingen te zien. Allemaal met eenzelfde opzet…….en oh wat komt er toch allemaal voor andere uitwerkingen tevoorschijn. Daarom ben ik in het verleden dit project gestart, om mensen te inspireren om (weer) de teken- en kleurpotloden op te pakken.
En om je soms uit je 'comfort'-zone te halen en soms weer eens iets totaal nieuws te proberen.

Wanneer je mee wilt gaan tekenen, heb je wel een klein beetje basiskennis nodig. Dit project is geen cursus, dus een klein beetje ervaring is fijn en handig.





Hoe werken we als groep:

wanneer je mee wilt gaan doen stuur je me een mail (zodat ik gelijk alle correcte gegevens heb) en kun je je aanmelden: ada@adaenpietbouman.nl

Ik maak ‘een opdracht’, niet al te ingewikkeld hoor, zodat bijna iedereen mee kan doen, je kunt het zelf alle gradaties van moeilijkheid geven die je zelf wilt en de opdracht stuur ik je per mail.

Je maakt thuis, aan je eigen tekentafel je eigen uitwerking (wanneer je er écht niet uitkomt, kun je me altijd mailen). Je kunt je mandala met allerlei materialen uitwerken, verf, potloden, stiftjes, krijt, bloemen, veertjes, noem maar op of alles combineren etc. 

In de mail staat de uiterste inzenddatum, rond die datum zet ik alle tekeningen in 1 keer op mijn blog (zo word je ook niet ‘beïnvloedt’ door werk van anderen, maar is je werk helemaal van jezelf)

Wanneer je niet inzendt, ga ik ervan uit dat je liever niet meer meedoet, dus stuur ik de nieuwe ‘opdracht’ niet meer toe (bij ziekte of andere verhinderingen kun je me altijd mailen)

Meestal is de inzend/uitwerktijd ca. 6 weken, zodat er ruim voldoende tijd is om je mandala uit te werken, maar je hebt wel de zogenaamde bekende ‘stok’ achter de deur om je mandala af te maken (en de tijd heeft geleerd dat mensen heel fijn vinden)




Zoals altijd zijn ‘de opdrachten’ gratis, maar vanaf nu zou ik willen vragen of jullie een kleine donatie willen doen.
Voor een prachtig mens die zoveel tegen dierenleed doet, door ze op te vangen, te verzorgen……..écht helemaal voor de dieren leeft. Norma Miedema. Je kunt haar vinden op Facebookhttps://www.facebook.com/normasuniversum

Omdat ik denk aan een bijdrage van € 2,50 per opdracht, dat is per persoon niet té veel, maar met elkaar, hopelijk met een grote groep, moeten we iedere 6 weken toch op een mooi bedrag kunnen komen. Wij blij met elkaars inspiratie, en de dieren bij Norma weer wat extra geholpen door onze (creatieve) inzet.

Ik hoop op een prachtige grote, creatieve groep......laat maar weten of je mee wilt doen! Blij en zo dankbaar dat er nu, voordat dit artikel geplaatst wordt, er al een hele lijst klaar ligt van mensen die mee willen gaan doen.......
Wanneer je mee gaat doen, krijg je de Teken-Je-Mee Nieuwsbrief toegestuurd met alle verdere informatie.


Als er nog vragen zijn, kun je ook altijd mailen.....
heel veel liefs

afbeeldingen met harten in potloden gevonden op internet


3 opmerkingen:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.