maandag 15 januari 2018

Hoezo Blue Monday??!!??




De wereld wordt geteisterd door allerlei dingen die 'we' met elkaar verzinnen. Black Friday, zodat iedereen zich suf koopt aan dingen die hij/zij waarschijnlijk helemaal niet nodig heeft, maar gewoon voor 'de heb'. En Blue Monday zou de meest deprimerende dag van het jaar zijn? Wie verzint toch zulke onzin? Je kunt je iedere dag van het jaar depri voelen! Maar om nou met elkaar in een wereldwijde depri-dag te gaan zitten? Nou ik pas ervoor.

Je kunt het gewoon omdraaien! Heb je een dak boven je hoofd? Kun je de kachel brandend houden? Heb je een hapje eten? Een kopje koffie of thee op zijn tijd? Lieve mensen om je heen? Zo ja?
Volgens mij heet dat rijkdom, blij zijn en je rijk voelen met zulke 'gewone' dingen. Blij zijn dat je weet dat er ergens op de wereld iemand is die zielsveel van je houdt........dat wanneer je een hongergevoel hebt je een boterham (desnoods met 'schuifkaas') kunt nemen. Volgens mij helemaal niks om depri van te worden. (En dan heb ik het natuurlijk niet over de mensen die werkelijk aan een depressie lijden, dat is ronduit verschrikkelijk. Maar dan heb ik het over de depressie die we aangepraat krijgen).

En dan ook nog kleurnaam .....Blue.....voor mij de allermooiste, de allerfijnste kleur uit het hele kleurenpalet. Daarom trakteer ik jullie op een aantal blauwe mandala's, op een maandag, ergens in januari, terwijl de kachel snort en de koffie en thee onder handbereik staat!

Veel inspiratie gewenst.......en een heerlijke maandag, zorg goed voor jezelf!!













5 opmerkingen:

  1. Heerlijk, dank je wel! Ook ik ben een echt blauwmens...ik word blij van deze kleur...heb 'm graag om mij heen. Ben het helemaal met jouw woorden eens! Maaruh...wat is schuifkaas??? Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja en er zijn zoveel tinten blauw, richting paars, richting groen.....en dat alles geeft zoveel moois weer. Schuifkaas......voor de mensen die soms even niet zo veel te besteden hebben, 1 plakje kaas op je boterham......en terwijl je eet schuif je het plakje kaas steeds ophoog, zodat je de laatste hapjes mét kaas hebt.........mooi voordelig.....schuifkaas dus, liefs Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aan blue monday heb ik geen boodschap. Maar jouw blauwe Mandela heeft hier een mooie plek gekregen. Daar hoeft het geen maandag voor te zijn. Ook geen dinsdag of woensdag of welke dag dan ook. Dingen uit het hart gegeven kleuren alle dagen mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal mee eens Henriette, laten we onze dagen zélf kleuren, liefs x

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.