dinsdag 30 januari 2018

Vergeten groenten....en volle maan



Wat een zalige dag vandaag, prachtig weer, daar wordt een mens blij van. Ik wel in ieder geval. De lente in mijn bol.......maar oei het kan nog zo diep winter worden, maar daar heb ik op dagen zoals vandaag werkelijk maling aan. Ik wil naar buiten, als is het maar een ieniemienie klein werkje in de tuin. En dat was er ook, ik had ze al een tijdje gesignaleerd, maar volledig vergeten. De groene stengels van de uien......in het voorjaar gepoot....nou het leek helemaal niets te worden. Er zat totaal geen groei in dus waren ze blijven staan, de hele winter door. Sneeuw, storm, regen, hagel, alles was over hun groene stengels uitgestrooid. Maar blijkbaar stonden ze toch te genieten van ook af en toe een warm zonnetje op hun bol (lees stengel), zodat er nu prachtig volle bolletjes gegroeid waren......ik heb ze geoogst......en de geur, wauw, wat heerlijk. Daar sta je dan, op 30 januari, in een winterzon, met 6 vers geoogste uien, vergeten groenten(??)......nou ook dáár word ik blij van.


En op dagen zoals deze voel ik me zo gezegend.........dat ik zó vaak de gelegenheid heb om naar buiten te gaan.......de wandelschoenen aan, de Zonneberg op..........bij de boer (een paar huizen naast ons) eitjes opgehaald, en dan ook nog her en der wat vrolijke spontane onkruidjes getrokken. Die mogen verder groeien op de composthoop......zij blij, ik blij.




Zo meteen weer verder met het 'oogsten' van mandala's.......ze komen binnen, mét de verhalen van de maaksters, wat bijzonder allemaal. Daar word ik óók blij van. En straks als het donker is.......genieten van de maan, heb je m al gezien, zo groot, zo dichtbij, zo rond! Fantastisch.......enne, wanneer je energie tekort komt........zou ik vanavond als er geen wolken zijn, een maanbad nemen. Gewoon even zitten in de maan, dikke jas en shawl om, en genieten van de maanstralen. Maar pas op, het kan gebeuren dat er zóveel energie bij je binnenkomt, dat je vannacht nog zin krijgt om je kasten op te ruimen, even lekker een sopje door je huis te slingeren........aan jou de keus.
Ik weet wat ik vanavond als het donker is ga doen...........maanbadderen.......

Een heerlijke blije avond gewenst.....

1 opmerking:

  1. Ik heb gisterenavond ook een maanbadje genomen, zo fijn! Hoop vanavond weer maar oefff...wat is het hier grijs en bewolkt! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.