dinsdag 9 januari 2018

Grote schoonmaak............






Herken je dat? In de eerste dagen van januari is het nog even wennen aan het nieuwe jaar. De laatste restanten van het kerstgebeuren zijn opgeruimd, de kerstballen weer ingepakt (ja wij hebben nog heel traditioneel een échte kerstboom met rode en groene kleuren), en dan is het weer een beetje 'kaal' in huis.

Oei en dan gooit de zon haar stralen zomaar dwars door de kamer......ha dan zie je kleine pluisjes, stofjes dansen, draadjes, sliertjes die er écht niet horen. Dan komt bij mij het ouderwetse schoonmaakgevoel naar boven. Een zeem en een lap, een emmer sop, en schoonmaken maar.

Eerst ben ik eens begonnen met wat kasten en laden op te ruimen.....brieven van weleer, mensen die schrijven dat onze vriendschap zo kostbaar is......maar die mensen zijn al lang uit mijn/ons leven verdwenen.....moet ik dit schrijven nog langer bewaren........nee, de goede momenten die we samen deelden zitten in mijn hart....en je kunt tenslotte alle kaarten en schrijfsels niet bewaren. Maar kleine papiertjes met de allerliefste én allereerste echte geschreven woordjes van onze oudste kleinzoon, dát zijn de schatten, die bewaar ik zeker, de rest van mijn leven.


Zo bijzonder is het altijd, je bent aan het opruimen, en je gedachten gaan van het heden naar het verleden en weer terug......zou iedereen dat hebben? Ik ben nogal een bewaarderig type, dus bij mij vind je nog wel eens iets ouds terug.




Ik vond deze kaarten tijdens het opruimen van mijn tekenblad (een prachtig groot rond dienblad met al mijn tekenspullen erop).....kaarten met druppels........dat is zó leuk om te doen, zo'n leuke techniek.....als ik het zo weer zie, krijg ik gelijk zin in tekenen.........ohhh, uhhh nee, ik ben toch aan t opruimen en aan t schoonmaken??
Eerst met een sopje door t huis, en als alles dan fris is en blinkt, dan komt mijn tekentijd weer.



Ik wens je een heerlijke dinsdag.......

1 opmerking:

  1. Ik vind ze leuk!! Ja..ben hier aan de zelfde opruim/schoonmaak. Hihi...kan bijna niet stoppen ;) Fijne dag! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.