zaterdag 13 januari 2018

Vogelnestje......





Gisteren was het 'oppasdag', geen mandala getekend, geen kleurpotloden, nee een dag gevuld met kinderen, en ik kan vertellen dat zijn altijd drukke, volle dagen. Drie kinderen met een grote brok energie in zich. En wat is er dan fijner om dan de jas aan te doen........naar buiten, even spelen, en rode neuzen maken. Er moesten nog wat houtblokken gezaagd worden......en helpen vinden ze zó fijn.

Prachtig was het om in het houthokje een oud merelnest te vinden........deze zomer had een merel een kunstwerkhuis gemaakt achter de houtblokken. Helemaal niets van gemerkt, tot een paar weken geleden het hout steeds gebruikt werd, en langzaamaan het nestje tevoorschijn kwam. Wat mooi! Ik had het laten liggen om aan de kindjes te laten zien. Nou de neuzen werden er bijna ingedrukt.........wat mooi oma, zei de oudste........mag ik het bewaren voor deze zomer.......misschien komt er wel weer een nestje in. Groot gelijk heeft ie......zonde om weg te gooien maar of moeder merel niet liever een schoon fris huisje heeft komende zomer. Hij heeft het in 'zijn hut' neergelegd, als een grote schat, want hoe bijzonder is het om midden in de winter een vogelnest te vinden.



En zo is buiten, een ware wonderwereld voor die kleintjes.....de madeliefjes die nog steeds te vinden zijn hier in de tuin, ok het zijn er niet veel, maar des te groter het wonder wanneer er wél 1 gevonden wordt. Daarna weer hup naar binnen, waar de houtkachel gloeide.......wat een heerlijke middag........

ik wens je een heerlijke zaterdag........en vandaag ga ik wel tekenen........even momenten voor mezelf.....

(noot: ik heb nog nooit een merel getekend (wens voor het nieuwe jaar) dus maar een foto bijgevoegd van een koolmees)

4 opmerkingen:

  1. Dat klinkt als een heerlijke dag en wat mij betreft hoe ik het ook wil gaan doen als oma. Lekker naar buiten, de natuur in. Een merelnest vinden...daar kan toch geen winkel tegenop! Knus blogje. Ik wens je een gezellige zaterdag! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat schrijf je dat mooi. Het is alsof ik erbij gestaan heb.
    En je tekening.. Dat is een Pimpelmees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad, wat een ook voor detail

      Verwijderen
    2. Ja Henriette, toen ik m plaatste vanmorgen dacht ik al, volgens mij een pimpelmees.......duidelijk kleiner en lichter gekleurd dan de koolmees......xx

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.