donderdag 4 januari 2018

Hoe alles synchroon gaat lopen............en over mijn Vrede mandala


Wat is deze tijd waarin we leven toch bijzonder. Het jaar is nog maar net begonnen en de zeer sterke energie begint zich nu al af te tekenen. De energie van kracht en synchroniteit van allerlei zaken.

Net in de dagen voor Kerstmis ben ik met mijn jaarmandala begonnen in mijn nieuwe Moleskine. Waarom ik dit A4 boek zó graag wilde hebben? Ik kon het niet verklaren, maar het moest en het zou, mijn cadeau aan mijzelf in de decembermaand.

De opzet gemaakt, net voor de Kerst.......en daarna bleef de mandala on-af wachten, tot ik er aan toe zou zijn. 

Op de eerste dag van het jaar, ben ik verder gegaan.........en wat is toeval? Altijd op de 1e dag van het nieuwe jaar, doe ik voor mezelf een legging met kaarten, maar blijkbaar moest het dit jaar anders. Ik kreeg de vraag van Diana van De Cirkel van Licht, of ik wilde dat er een kaart zou worden getrokken, voor mij, dat zou ze uitpendelen. Ja graag, schreef ik, leuk om dat 'cadeau' te krijgen.
En jawel eer kwam een prachtige kaart tevoorschijn "Vrede" van de Aartsengel Chamuël.......Het raakte me omdat dit eigenlijk mijn streven voor dit jaar is, vredig naar anderen te zijn, vrede vinden in mijn eigen hart..........en wat nog het meest opviel, waren de kleuren. De kleuren van de kaart en van mijn opzet van de mandala, waren bijna identiek!


En het toeval houdt nog niet op......ik werd in die dagen ook door mijn zusje gewezen op de site van Shodo, die dit komend jaar, iedere week een schrijfopdracht uitschrijft.........in de vorm van een Elfje (11 woorden)......nou ja, en de opzet van mijn mandala bestond ook uit 11, wat weer het (numerologie) getal van dit jaar 2018 is.

Mijn Elfje:

Welkom
Kom wel
Nieuw Jaar 2018
Vrede zal gewenst worden
Kom Wel


Kortom, ik had/heb het gevoel dat alles samenvalt. Dus in mijn prachtige Moleskine boek staat nu naast mijn mandala, een Elfje (geschreven) en de tekst van mijn Engelenkaart. Superleuk. Nu weet ik ook waarom ik dit boek zo graag wilde hebben, om dit vaker te gaan doen, tekenen, schrijven en werken met de Engelen (dmv een kaartlegging). Wat een prachtig begin van het nieuwe creatieve jaar......en het is nog maar 4 dagen oud. 

En ondertussen druppelen de aanmeldingen voor het Teken-je-Mee project ook gestaag binnen.......zo fijn allemaal. Het belooft wat te worden dit nieuwe jaar..........een ware explosie van krachtige energie.

Ik wens je een heerlijke avond.....







2 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig idee, daar een Mandala over te maken.
    Groetjes, Margaret van Furstenberg.
    Graag doe ik een keer mee met het tekenen van een Mandala.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Margaret, wanneer je mij een mail stuurt, zal ik je binnenkort de teken-je-mee nieuwsbrief toesturen, hartelijke groet Ada

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.