donderdag 13 juli 2017

Zonnedruppels......of toch regenstralen......



Een onverwachte regenachtige oppas-middag....een paar weken geleden.......hoe gezellig is dat. Met 3 kleinkindjes......en meestal vertrek ik met een mand vol spullen, om te tekenen of te knutselen.......of een haakwerk (wat de kinderen super-interessant) vinden.
Zo niet deze keer. Onverwachts, dus.....hup de auto in......en ik nam dit keer alleen mezelf mee (en mijn handtas natuurlijk...)

Omdat de tweeling soms in de middaguren nog een slaapje doet hadden de oudste kabouter en ik een moment voor ons samen, maar nee hij wilde dit keer niet tekenen, even tv kijken, dat was eigenlijk leuker vond hij, en hij wilde gewoon even 'school' verwerken, moe dus. Prima, even dan. Maar daar zit je dan als oma......op te passen, en geen kind te bekennen. Gelukkig wist ik het doosje met kleurpotloden te vinden....en een stukje A4 kopieer papier. Tja een passer moest ook wel ergens zijn, maar waar. Geen probleem.....een cirkel rondom een beker trekken werkt ook prima.

Zelf werk ik altijd met superscherpe punten, maar kinderen vaak niet. Ha aan de botte punten te zien was er al heel veel mee gewerkt. Ik koos de kleuren die de 'beste' punten hadden en ging aan de slag. gedachteloos wat vormen. Heerlijk. En uiteindelijk vond ik dat er een halve zon en stralen ontstonden, maar ja, wel met blauw/groen tinten. Ik heb daar een half uurtje zitten tekenen, totdat de kinderen allemaal 'weer tot leven' kwamen en het gedaan was met mijn tekenhalfuurtje.

Papier met tekenopzet mee naar huis......waar het al een paar weken geduldig lag te wachten om afwerking. En op een paar regenachtige momenten afgelopen week, heb ik deze tekening afgemaakt. Dus gewoon op kopieerpapier (je merkt het verschil écht wel), maar toch........als je gewoon niets anders voorhanden hebt, nou dan vind ik het prima volstaan.

Ja, en nu zit ik met het volgende.  Een blauw/groene zon, met oranje gele druppels.......zijn het nu zonnedruppels of regenstralen??.......Het is sowieso een leuke herinnering aan een oppas-middag waar een moment geen kinderen waren......

een heerlijke zonnedag gewenst...

1 opmerking:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.