zondag 16 juli 2017

Inspiratie en creativiteit...........



Wat is het heerlijk om te zien dat ondertussen ‘de hele wereld’ aan het tekenen en kleuren is. Afgelopen week wandelde ik met mijn zusje in Emmeloord winkel in, winkel uit. En werkelijk overal kom je creatieve materialen tegen. Het één nog leuker dan het ander. Potloden, stiftjes, sjablonen, (kleur)boeken, papier (heel veel papier, in de mooiste kleuren). Ik word er blij van. In de wetenschap dat het allemaal zomaar te koop is in de winkel ‘om de hoek’.

In de tijd dat ik écht begon met tekenen en kleuren……….moest je met een vergrootglas de winkels in. Mijn allereerste ‘echte’ kleurpotloden doos was een kinderkleurdoos van Bruynzeel en kocht ik in een speelgoedwinkel voor 10 gulden. En was niets mis mee. Genoeg kleuren om te leren mengen……kleurechtheid was prima (de mandala’s die ik er 16 jaar geleden mee maakte zijn nog steeds helder van kleur dus…..). Natuurlijk waren er ‘professionele’ potloden, maar daar hing een prijskaartje aan, ik moest er voor ‘de stad’ (Utrecht) en een ‘vergelijkend warenonderzoek op internet’ was er niet bij….internet deed nog maar net zijn intrede.
foto bron onbekend

Dus ook de creatieve wereld is veranderd. Werkelijk alles is te koop en heel gemakkelijk te vinden. Hóé materialen werken, och je kijkt op You-Tube en t is zo gepiept. Kortom de hele wereld tekent……mooi zo. Ik hoop dat er heel veel mensen gelukkig en heel ontspannen worden van de kleurtjes (of stiftjes of krijtjes), lekker aan de slag dan maar. Niets zo fijner om te toveren met je eigen handen (geldt natuurlijk voor alle dingen die mensen zélf maken).

En ik probeer op mijn manier steeds mensen te blijven inspireren met soms net weer andere wegen te laten zien……..en te laten ontdekken wat je allemaal kunt met doodgewone, simpele kleurpotloden. En dan ligt de uiteindelijke uitdaging bij jou, bij jouw eigen creativiteit……en om daarin de rust, vrede en ont-wikkeling te vinden.

Ik wens je een heerlijke (creatieve?) zondag….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.