zondag 19 augustus 2018

De Lotuskinderen








Gisteren schreef ik over de ongeziene wereld, die ik door middel van mijn kleurpotloden meer zichtbaarheid wilde gaan geven. Vanmorgen in alle vroegte ging ik verder met een tekening in mijn Moleskin-boek, ik was er tijden geleden al mee gestart, maar wist niet hóé verder, tot vanmorgen.

Ik ging zitten met alle mijn tekenattributen voor mijn neus, en jawel daar verschenen de kinderkopjes. Ze dragen als het ware de Lotusbloem, die tevens ook nog eens door een regenboog gedragen wordt. 


De Lotusbloem:
Over de Lotusbloem wordt veel geschreven, onder andere dat de plant geen wortels heeft, wél stengels, die de bloem dragen. De zaadjes van de bloem vallen in de modder waar ze tot leven komen. 

vrouwelijke Boeddha Iocana

Als de bloem verschijnt stopt het groeien van de stengel zodat de bloem tot volle glorie kan komen, zijn pracht drijvend op het water ten toon kan spreiden, de bloem gaat overdag open en sluit bij de avond. Leeft dus bij het ritme van dag en nacht.

Zowel in het Hindoeïsme als in het Boeddhisme wordt de Lotus veel als symbool gebruikt, denk o.a. maar aan Boeddha, die bijna altijd zittend op een Lotusbloem wordt afgebeeld. Maar de betekenis van de Oude Egyptenaren spreekt me bij déze tekening het meest aan, zij gebruiken de Lotusbloem om de wedergeboorte te symboliseren.

Daarnaast is de kleur van de Lotus, blauw, ook niet voor niets door mij gekozen. Deze blauwe bloem staat voor kennis, wijsheid en leren Zijn. En wanneer je je realiseert dat ook bij de chakrasymbolen Lotusbladeren gebruikt worden, nou dan snap je wel dat dit hele plaatje voor mij klopt als een bus.

De blauwe Lotusbloem (kennis-wijsheid/wedergeboorte), met een stengel van alle chakra-kleuren (levensenergie), gedragen door kinderen, die de wijsheid-kennis nog zó in zich dragen. De tijd is gekomen dat wij mensen, weer als kinderen mogen zijn, dromen, herrijzen, in onze eigen kracht komen, dicht bij onze natuur zijn en blijven, en gaan doen waar we hier voor op Aarde kwamen, onze kwaliteiten uit gaan dragen.

Zo zie je maar weer…….een tekening, tijden geleden opgezet, en nu eindelijk wil de betekenis naar voren komen, nu de tijd ervoor rijp is.

Ik wens je een heerlijke dag, laat al je kwaliteiten maar vrij!!!

2 opmerkingen:

  1. wat een mooie uitleg. Heerlijk als je zo 's morgens vroeg al kunt tekenen en kleuren en ook de inspiratie hebt ervoor. Prettige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dag Ans, ja de inspiratie is er bijna altijd wel, de tijd.....dat is soms wat minder....de vroege ochtend geeft vaak (in mijn leven) tijd en ruimte om te tekenen, liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.