vrijdag 12 juni 2020

Tekenen voor anderen






Regelmatig krijg ik de vraag: "Teken je ook voor anderen?".
Ja, ik teken heel graag voor anderen, 
een geboortekaartje, 
een herinneringsmandala,
een logo, 
een huwelijksmandala
en natuurlijk ook geboortemandala's.

Door de jaren heen heb ik verschillende onderwerpen mogen tekenen.
En het is zo fijn om te doen.
Nadat ik 'ingevoeld' heb, ga ik aan de slag. 
Met kleuren (die een prachtige symboliek in zich dragen), 
getallen die allemaal verwerkt worden, 
vormen die allemaal iets te vertellen hebben, hun eigen taal hebben.
Er komt als het ware een Krachttekening naar voren, 
voor de ander waar ik voor teken.
Een mandala die voedend zal zijn, verzachtend, kracht geeft.
Net voor wie of waarvoor hij gemaakt is.

De tijd die ik nodig heb om zo'n tekening uit te werken is meestal 3 tot 4 weken. 
Dat heeft voornamelijk te maken met het feit, 
dat zo'n mandala moet groeien, steeds meer vorm moet krijgen. 
De mandala gaat écht leven, vorm na vorm, kleur na kleur. 
Het één verbindt zich met het ander op papier. 
Een wonderlijk gebeuren.

Wanneer de mandala af is, maak ik een beschrijving over wat er te zien 
is in de tekening, en wat ik voelde bij en over de persoon 
voor wie de mandalatekening is.
Een diepgaand proces, maar fijn om te doen. 
Tijdens zo'n periode voel ik me ook echt verbonden met de persoon voor wie de mandala is.

Met name bij een geboortemandala voel ik me soms zo'n goede toverfee uit sprookjes,
die 'voorspellingen en wensen doet'.....

Kijk maar eens mee naar een aantal tekeningen/mandala's die ik 'in opdracht' maakte.
Een bonte serie, allemaal met hun eigen verhaal.

Heb je vragen óf interesse in een door mij getekende mandala dan kun je contact met me opnemen.










deze maakte ik voor mezelf
én voor 1 van mijn gidsen







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.