zondag 15 september 2019

de 'officiële' opening van mijn tekenruimte







En ja, eindelijk is het dan zover. Mijn tekenruimte is klaar, de spullen hebben allemaal een goede plek gekregen, de tafels en de lampen staan op de juiste plaats, de lichtval is goed. Heerlijk. De koffiemaker en waterkoker staan paraat...….het kan gaan beginnen!

Maar er was nog 1 ding. Ik wilde zo graag starten met mijn allerliefste 'tekenklantjes'. De tweeling van 5, en onze kleinzoon van 9. Had al gezegd, dat ik heel graag daar met hun wilde gaan tekenen, dat zij de eerste waren die daar gingen tekenen.

Fabian van 9, och die tekende al zó vaak op mijn andere kamer, die vond het wel goed, en vertrok met opa om het gras te gaan maaien. Maar de tweeling die vond het geweldig!
Ik had een kleurplaat gemaakt mét mandala én een bij (net als oma's logo).




De potloden en stiftjes werden opgezocht (hebben een eigen doos, want ja, hoe stoer wil je het hebben), kartonnen onder de papieren, kaarsen aan, Kindermantra's als achtergrond muziek en zo gingen we van start.

De puntjes van hun tongen kwamen naar buiten, ze 'kropen' bijna in hun tekening. Er werd meegedeind en geneuried met de mantra's, soms ook nog even een dansje tussendoor. En zo werd mijn tekenruimte ingewijd. Door 2 kleintjes.....Jojanneke zei: "Oma, ik word hier zo blij van, ik moet bijna huilen"...…(oma toen ook bijna) dat doet tekenen dus met je. De rust, het gevoel, de ontspanning. Wij als volwassen kunnen het allemaal beredeneren met ons brein, maar deze 2 kleintjes die voelen alleen het pure gevoel, beredeneren nog niet zo.

foto vond ik op internet

We dronken wat met elkaar, we aten een koekje en genoten van het samenzijn en de kleurtjes. En tja na een uurtje werd de boel weer opgeruimd, toen lokte de tuin, en de grasmaaier van opa en de kippen...…..haha,wel zeiden ze , we willen de volgende keer weer hoor!!

Wat een magisch moment. Ik heb foto's gemaakt en een filmpje, maar vanwege het feit dat ik die hier niet wil plaatsen komen ze dus niet op mijn blog. Maar wel hun mandala's, fantastisch hé?

Deze week gaan de lessen weer beginnen, alles is klaar, de papieren uitgeprint, het tekenpapier gesneden, ik verheug me er weer op. Zalig. En steeds als ik in mijn tekenruimte zal zijn, voel ik weer het intense geluk toen ik daar zat, als oma, met 2 lieffies…...die meedeinden op de kindermantra's.

Ik wens je een heerlijke zondag! En voor alle cursisten.....tot gauw!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.