dinsdag 12 juni 2018

een beetje 'flodderen' op papier





Spelevaren met de potloden, zomaar, 'flodderen' noem ik het altijd, niet wetend wat er komt, zomaar een beetje tekenen. Het enige waar ik mee begin is de cirkel, het vult zich vanzelf in. Zo ontstond deze fragiele roze bloem, een Lotus. Een kleine tekening waar ik uren mee bezig kan zijn.

Lotussen, ik ben er zo gek op. Soms denk ik wel eens, hoeveel lotusbladeren zal ik al in mijn leven getekend hebben??

Deze overdenking vind ik ook zo mooi, over de Lotus, ik deel hem graag met jullie:


The Lotus Flower

Grows from the bottom of streams and muddy ponds 
to rise above the water and bloom. 
At night, it closes and sinks below the water, 
just to resurface again, untouched the next day. 
Fully grounded in earth, yet aspiring towards the divine, 
the Lotus flower lives in the muddy water 
yet remains unsoiled.


schrijver overdenking onbekend.


3 opmerkingen:

  1. Noem het maar "een beetje flodderen"!
    Ik vind het meer kunst, echt prachtig geworden. Zoiets maak je toch niet als je een beetje voor je uit zit te tekenen?
    Moet toch haast wel met passer uitgemeten zijn om alles zo mooi gelijk te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh dank je wel Floor, maar nee de cirkel in het midden is getekend......daarna 8 bladeren erom heen, die punten bereken ik wel met een 'tovercirkel' zet dan een punten en van daaruit werk ik verder, misschien lijkt het exact, maar dat is het zeker niet hoor....

      Verwijderen
  2. Ooohh ja, zo'n tovercirkel heb ik ook nog ergens liggen :-)
    Maar ondanks dat hulpmiddel is het heel mooi en precies gelijk getekend. Ook het kleuren is zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.