zondag 1 april 2018

Zondagmorgen, 1e Paasdag....




Zondagmorgenvroeg, 1e Paasdag. Gewekt worden door een zingende merel, zijn trillers lokken mij het bed uit. Een meesje doet ook zijn uiterste best, blijkbaar vlak onder ons slaapkamerraam......De haan aan de overkant laat zich ook in volle glorie horen (oh en het is óók echt zo'n prachtig groot exemplaar). Verder is het zó stil, geen verkeer te horen.........1e Paasdag, een dag voor verstilling en voor viering. Hier ga ik niet herhalen over wát we vieren, elders worden de verhalen zo prachtig verteld en zo mooi uitgelegd. Alles wat ik eraan zou toevoegen voelt als overbodig. (een mooi indrukwekkend artikel las ik hier vandaag, de moeite waard om eens te lezen).

Wel wil ik schrijven over wat ik voel bij Pasen, een gevoel van hoop en vertrouwen. Vertrouwen dat wij uiteindelijk als mensheid samen kunnen gaan leven. Samen de vredevolle weg in het leven willen gaan bewandelen. Soms voelt het als zo'n lange weg. Maar mijn gevoel zegt, dat wanneer zoveel mensen écht vrede willen, het uiteindelijk ook écht zal gebeuren. Laten we er ook zélf aan werken. Het zit hem vaak in de kleine dingen, een vriendelijke glimlach, even je hand opsteken naar de passerende auto. Even stilstaan bij de kleine vlinder die zich voor de eerste keer dit jaar hier in de tuin zich laat zien. Om een levenswijze die iemand verkiest, te respecteren. Met grenzen ja. Maar als van beide kanten grenzen gerespecteerd én geaccepteerd worden, dan zullen we een heel eind kunnen komen met onze vrede. Die zó gewenst wordt, door zoveel mensen.




Laten we met elkaar, ieder met zijn of haar talenten, de wereld liefdevoller maken, en haar mooier kleuren. De één doet het door te schrijven, de ander door muziek te maken, de ander door te zaaien en te stekken in de tuin, zoveel mensen, zoveel talenten.

Ik probeer in ieder geval de wereld een beetje vrolijker te kleuren, middels mijn mandala's. De mandala hierboven met vlinders, staat voor transformatie. Verandering. Laten we vanaf vandaag ermee beginnen, de wereld te veranderen in een mooie, veilige, hoopvolle plek om te leven voor iedereen, en alle andere levende wezens hier op Moeder Aarde.

Ik wens je mooie vredevolle Paasdagen.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.