zondag 8 april 2018

Over hout kloven en zonnestralen.....



Gisteren werkten de weergoden mee, in ons geval helemaal. We hadden een tuindoe-dag gepland. En nee geen leuke bloeiers poten, nee het échte werk. Hout kloven. De hele winter heeft onze houtkachel gebrand op heerlijke blokken hout, maar ja soms moet de voorraad weer aangevuld. Het hout lag er al, maar moest nog op het goede formaat gemaakt worden. En zoiets doe je niet even 'tussendoor', nee daar moet je echt de tijd even voor nemen. Zaterdag 7 april stond gepland voor hout kloven.

Zelf startte ik eerst de dag met te schrijven over Zonnestralen die ik iedereen toewenste......en oh wat een lieve reacties kreeg ik daarop, zo hartverwamend! Heb gisteren vaak aan al die mensen gedacht die niet in staat zijn, om tijdens zulke lentedagen buiten te zijn, om welke reden dan ook. Daarom voelde ik me gisteren dubbel en dwars dankbaar en gelukkig, dat ik met zware blokken hout mocht sjouwen (Pieterman klooft en ik berg op in het houthok). Terwijl de buizerd boven ons scheerde, de fazantenhaan gewoon naast ons stond, de citroenvlinders volop dartelden, en de magnolia openging. Ja écht, in de ochtend waren de knoppen nog dicht en aan het eind van de middag waren ze helemaal opengesprongen. Jubel!


Dus hoe heerlijk kan het zijn, om met je lief de hele dag buiten te werken, lol te hebben, en af en toe elkaar aan kijken van au, doen jouw spieren ook zo zeer? Vandaag gaan we nog even verder..........we zijn bijna klaar.......nog een paar honderd kilo te gaan, en ligt de nieuwe wintervoorraad hout klaar.

Gelukkig gaan we eerst de lente en zomer in......dus de houtkachel zal veel meer rust krijgen. De houtblokken mogen drogen in het houthok, en hoe leuk, het eerste roodborstje zag ik gisteren al op inspectie bij het hout. Ik denk dat er tussen de blokken eerst nog een kraamkamer (of 2) gemaakt gaat worden. Vogels die tussen de blokkent een nest gaan bouwen en daar hun kinderen op laten groeien. Kortom, we hebben wel aan onze wintervoorraad hout gewerkt, maar eigenlijk hebben we ook nog even 'een slaapkamer in elkaar gezet".



Straks de tuinkleren weer aan, en nog een paar uur aan de gang. Genieten van samen- en buitenzijn.

Vanuit Twente wens ik jullie een heerlijke ZON-dag.


(deze kleine mandala tekende ik op een stukje tekst uit een boek, wat ik eerst uitscheurde, opplakte en daarna werd er op getekend)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.