donderdag 28 september 2017

Dagen fladderen door mijn vingers.....



Herken je dat? Dagen met zoveel verschillende dingen gevuld, dat je soms gewoon vergeet wat er écht toe doet in het leven. Om rustig en kalm én liefdevol te blijven. Terwijl het om je heen raast en giert is een mens zo gauw geneigd om die stroom mee in te gaan. Het gebeurt gewoon vaak ongemerkt..........Je holt en je vliegt van hot naar her .......en weer terug.........


Zo hier ook de afgelopen week......het komt ook door onze grote tuin, met veel fruit (appel) bomen, die in deze periode hun appels prijs geven.....Er staat hier een soort in de tuin (geen idee welke), maar ze niet fijn om zo uit de hand te eten, dus hebben we afgelopen dagen flink gewerkt en er appelsap van gemaakt.  Heerlijk voor de komende winter, in de fruitpers, en dan hup in de flessen, zonder toevoegingen, zelfs geen suiker. En als je hier een glaasje van drinkt, dan proef je de zon.......zo fijn. Ik denk dat hier het gezegde 'een appeltje voor de dorst' ook vandaan komt.





Nu is er nog een groot krat overgebleven, goudreinetten, die gaan de komende winter in de appeltaart, of zomaar lekker uit de hand (wel het schilletje eraf). En ja door het lekkere herfstweer groeit ook het onkruid nog overdadig.....dus ook nog een paar dagen 'onder de heggen gehangen', waar onkruid het zalig vindt zich te verstoppen om zich daar te nestelen voor volgend jaar. Ha daar trappen we niet in, dus de afgelopen dagen nog heel veel emmers onkruid getrokken.

Tussen de bedrijven door, nog een paar keer oppassen, de workshop voorbereiden (oh en die wordt zo leuk), en het huishouden gaat ook gewoon door. En dan ineens........een ochtend met flinke regenbuien........zalig de tuin mag even naar de achtergrond........er kan getekend worden.......wat een feest en ook nog eens zo onverwacht......heerlijk.

Zo legde ik vanmorgen, terwijl de regen kletterde, de laatste hand aan een kaart voor een lieve, wijze vrouw........die ik af en toe spreek, en die soms zulke prachtige dingen zegt.........me zó de waarheid kan zeggen.........dat de zinnen door mijn hoofd blijven zingen......Wat fijn is het zulke mensen tegen te komen.....die eerlijk durven zijn, er geen doekjes om winden.......ik kan er tegen, al is het soms wel slikken, maar je kunt er wél iets mee.
Voor haar tekende ik deze kaart, hij gaat deze week op de post.......een liefdevolle groet omdat ze is wie ze is.......en ik haar dankbaar ben voor haar wijze woorden.......



Ik wens jullie allemaal ook zo'n lieve wijze vrouw toe in jullie omgeving.........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.