zaterdag 23 september 2017

Vandaag mijn 100ste blog....gevuld met mijn aller-dierbaarste mandala's.......




Mandala’s, mandala’s, mandala’s……..mijn leven is zó verweven met deze cirkel, met deze vorm van tekenen. De heilige cirkel gevuld met kleuren, de numerologie die erin verwerkt wordt……..de strakke lijnen, die weer ‘omgebogen’ mogen worden tot verrassingen, waar ik soms versteld van sta. Het mogen ‘spelen’ in een gekaderde ruimte, waarin werkelijk alles mag gebeuren wat mijn potloden willen.
Zoveel tekeningen, zoveel cirkels getekend mijn hele leven. En achter bijna iedere mandala zit een eigen verhaal. Over een moment in mijn/ons leven, soms over het verleden, soms over een situatie die gaande is in de wereld, over mijn grote verwondering, bewondering en verering voor Moeder Natuur……werkelijk alle inspiratie is zomaar voorhanden, zomaar gegeven door wat er om ons heen gebeurt.

Mijn blogpagina geeft aan dat dít mijn 100ste blog zal……heel bijzonder…..want ik realiseerde me helemaal niet dat ik al zoveel geschreven heb in een ¾ jaar….de pagina die ontstond omdat mijn computer crashte en ik daardoor alle toegang tot mijn site kwijt was. Maar ik ben heel blij met dit alternatief…….tja en waar zal mijn blog dan over moeten gaan, deze ‘mijlpaal’blog…….

Er valt hier regelmatig te lezen hóé je een mandala kunt maken, soms zelfs met de tekenopzetten erbij, wat weer resulteert in een prachtige verzameling tekeningen van anderen bij het Teken-je-Mee project (hier de link)…..soms schrijf ik over onze tuin, over ons leven, over onze wereld……maar ja, de basis van deze blog is de mandala


Ik heb een aantal van allerdierbaarste mandala’s bij elkaar gezet……..mét mijn uitleg, waarom deze mandala uit het diepste van mijn ziel ontstond…….deze mandala’s zijn dus ‘spontaan’ getekend (soms wel met behulp van hulplijnen…)




Verbondenheid
symboliseert voor mij alles wat met Moeder Natuur te maken heeft






in stille afwachting.......
het prachtige wonder van geboorte....
het Leven blijft doorgaan en wordt doorgegeven





Transformatie......
getekend als drieluik tijdens mijn transformatieproces......
terwijl later bleek dat er nog heel veel meer getransformeerd mocht worden






Reutum in de zon......
getekend tijdens een zonsopgang hier in Twente, die me zo diep raakte...
omdat ik voor mijn gevoel écht thuisgekomen was.....





Luistervrouw....
zij zette door te luisteren naar mijn Ziel zo'n prachtig proces in werking....





Luchtkasteel
getekend tijdens een seizoen tekenlessen,
terwijl de vrouwen onder het tekenen hun verhalen vertelden, hun dromen deelden.






Verbonden

vertelt over de hele sterke aanwezigheid van alle vrouwen voor mij,
mijn grootmoeders,
maar vertelt tegelijkertijd ook over de vrouwen die na mij gekomen zijn en nog zullen komen....waar ook zoveel hoop uit spreekt...



Terwijl ik door alle tekeningen 'loop', merk ik dat er nog zoveel meer dierbare tekeningen zijn.........te veel om hier te laten zien.......dus misschien gewoon nog meer reden om af en toe eens te vertellen over het ontstaan van mijn mandala's....

ik wens je een heerlijke dag......











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.