dinsdag 14 maart 2017

Heilige Geometrie





Waarom ontroeren de woorden van Drunvalo Melchezidek mij zo?…………altijd wanneer ik het voorwoord van zijn boek lees (De Heilige Geometrie van de Schepping 1) ben ik diep geroerd. Over Heilige Geometrie notabene.

Blijkbaar wordt er diep in mijn kern iets aangeraakt………over de geometrie……….waar ik zo heerlijk mee kan werken, strakke lijnen en ritme, en toch……..vind ik juist mijn creatieve vrijheid hierin, omdat ik die ruimte kán nemen op papier, om te spelen met die geometrische vormen. Dat ik kan en mag creëren,  dat het blijkbaar totaal resoneert met mijn zijn. Dat dingen die in je leven spelen, écht in beweging gezet kunnen worden. Zo wonderlijk dat die gevoelens dan zó diep in je zijn verborgen kunnen liggen.

Dit zijn zijn woorden die mij zó kunnen raken:



“Als je besluit om het onderwerp Heilige Geometrie meer te gaan bestuderen wil ik je het volgende zeggen:

Als je in een zaal zit en naar de Heilige Geometrische vormen kijkt óf erover leest in een of ander boek, ontvang je de informatie op een passieve manier en neem je slechts een kleine hoeveelheid van de informatie uit deze tekeningen in je op. Als je er evenwel voor zou gaan zitten en ze zelf zou tekenen, ze daadwerkelijk zou construeren, zou er iets met je gebeuren, iets dat veel verder gaat dan wat er gebeurt als je er alleen maar naar kijkt. Iedereen die dit ooit gedaan heeft, zal dit beamen.

Als je er wérkelijk voor zou gaan zitten en de dingen op een rij zou zetten en de lijnen echt zou trekken, schijnt er iets te gebeuren dat veel weg heeft van een openbaring. Je trekt een cirkel en je begint het te begrijpen. Er gebeurt iets van binnen. Je begint op een heel, heel diep niveau te begrijpen waarom de dingen gedaan worden zoals ze gedaan worden. Volgens mij is er niets dat zit zelf construeren van deze tekeningen kan vervangen”



Drunvalo Melchizedek

Uit zijn boek “De Heilige Geometrie van de Schepping”, deel 1




Dank zij zijn boeken, zijn woorden, én door te werken met geometrie, heb ik door de jaren heen zoveel mensen kennis mogen laten maken met wát geometrie eigenlijk is….en vooral wat het met je (kan) doen, dat mensen het ook echt gaan voelen…..dat je kunt resoneren met al het Heilige om ons heen, dat we er ook een onderdeel van zijn………

En als je je dan realiseert is het Leven één groot worden………en soms hoef je niet alles te weten, soms is voelen alleen al voldoende.

Dus, het stukje papier, de passer, de liniaal en de potloden....het reikt zoveel verder dan alleen leuk tekenen en kleuren.......en dát kun je alleen ervaren door zelf te doen......

ik wens jullie allemaal een heerlijke dag.......




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.