donderdag 30 november 2023

Stilvallen

 



Stilvallen
het is zo broodnodig
tussen alle dagelijkse
dingen en drukte door.

Stilvallen
door kaarsen te branden
de kleine elfenlichtjes
te ontsteken
door het haardvuur
op te poken

Stilvallen
door vroeg naar
bed te gaan, en daar
de dromen laten
komen, soms zo
onbegrijpelijk
soms zo ontroerend
omdat ik daar
de mensen van
weleer weer mag
ontmoeten.

Stilvallen
door de wandelschoenen
aan te doen en door
het stille witte
landschap te lopen.

Stilvallen
door samen met elkaar
te eten, juist op die
momenten te 
verbinden, ook soms
in stilte, omdat
woorden soms zo
overbodig zijn.

Stilvallen
juist nu, in deze dagen
kan ik helemaal stilvallen
en in verwondering rond
kijken, om te zien
dat de wereld doordraait,
letterlijk en figuurlijk.
En ik, ik val stil.

Ik wens je een heerlijke dag
Ada

foto maakte ik vanmorgen 
tijdens het wandelen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.