donderdag 3 augustus 2023

Zou het zo graag terug willen



Zou het zo graag terug willen
het stuk van normen
en waarden,
respect voor de ander
niet gelijk altijd
dat scherpe oordeel
voorop de tong.
Soms gewoon hardheid even
inslikken, trots opzij schuiven.
Zou het zo graag terug willen
het gezonde boerenverstand
wetend dat het leven niet
altijd kneedbaar is, maar dat
het wel mogelijk is
het beste ervan te maken.
Omdat we soms blij moeten
zijn met wat er wel is.
Zou het zo graag terug willen
het leven en laten leven
de ander is zijn waarde latend
om de ander te proberen te
begrijpen door te luisteren,
om samen met al die anderen
om ons heen iets moois in het
leven neer te kunnen zetten.
En ik weet, dat ik hierin niet
alleen ben, ik ga vandaag gewoon
bij en met mezelf beginnen
met normen, waarden, respect,
soms zwijgen, luisteren
proberen te begrijpen….
om zo, terug te gaan naar
onze menselijke maat
om een andere wereld
te gaan starten.
Door dit hier te schrijven
ben ik al begonnen,
mijn eerste stap is gezet,
op naar
een respectvollere wereld
met normen en waarden
de zaden zijn gezaaid
ze mogen nu gaan wortelen,
doe je mee?

Ada

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.