donderdag 28 november 2019

En stralen maar



Toevallig kreeg ik het deze week weer in mijn handen. Een prachtig boekje van Hans Stolp "Waarom wij naar de wereld kwamen". 

Op een levensmoment (wie kent het niet?) dat je even denkt, en ja nu, wát wil ik nu? Wat wil ik ontwikkelen in mezelf, wat, oh wat? Als ik naar de wereldchaos kijk, wat kan ik doen, welk steentje kan ik bijdragen?! Wat kan ik doen, om de mensheid een klein beetje te helpen tot bezinning te komen.

Terwijl ik voor het slapen gaan, dit kleine boekenjuweeltje in handen houd, weet ik het weer.....zó eenvoudig is het dus!
Niks geen grootsheid, niks geen weelderige cursussen in prachtige buitenlanden in mooie resorts...nee gewoon mezelf zijn. Mijn eigen licht aandoen en uitstralen, in de wetenschap dat de Engelen aan onze zijde zijn, dat er vanuit de 'andere werelden' geholpen wordt, adviezen gegeven worden. Alleen gewoon jezelf zijn, je licht laten schijnen én luisteren (en dan niet alleen met je oren...) Je hart wagenwijd opengooien en laat maar stromen.

Net of ik het niet wist. Maar soms door zoveel grootse woorden van 'goeroes', twijfel ik wel eens, en denk ik dat ik het buiten mezelf moet zoeken...….nou nee dus. Gelukzalig was ik, toen ik het boekje in handen hield, en stil de woorden las. En de woorden die de dagen daarna heerlijk door gonsden in mijn hoofd.

Zo eenvoudig is het dus. Een reminder, omdat ik wel eens vergeet.
En daarom schrijf ik nu mijn woorden op, zodat jij misschien ook weer even de reminder hebt, dat je zelf zoveel kunnen doen, zoveel meer dan je soms zelf weet. Ik was het even kwijt, heb het weer gevonden, en geef het graag door.

Zet je licht aan, gooi je armen open, lach op gezicht, luister naar je Engel......en ik zou zeggen: "stralen maar"!


2 opmerkingen:

  1. Ja mooi Ada, ik herken dat...denk ook weleens dat ik het buiten mezelf moet zoeken. Zeker als je bv op facebook of allerlei retraites etc. ziet. Maar zo waar...en zo wijs...alles zit en komt vanuit jezelf. Dat is genoeg! Heb je Hans Stolp pas gezien bij de Verwondering? Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik zag de uitzending. Zo’n fijn wijs mens. Wat een rust straalt hij uit. Ooit was ik bij een lezing van hem, het raakte me diep! Liefs Ada xx

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.