vrijdag 1 november 2019

Wauw meer dan 1.000 mensen volgen .........





Zomaar ineens zie ik het...….meer dan 1.000 mensen 'volgen' mijn facebookpagina. Nou hoe bijzonder is dat! Geen reclame of niks, gewoon op 'eigen' kracht, vinden mensen mijn pagina, op facebook, of hier op mijn eigen blog. Wat voelt het feestelijk!

Deze week schreef iemand me: "je tekeningen maken me blij", én dat blijf ik zo bijzonder vinden. Dat mensen dus écht zien en voelen wat ik 'bedoel' met mijn tekeningen of mandala's. Ik beschik werkelijk over een onuitputtelijke bron van mandala-teken-creativiteit (alleen de zak met tijd, die ontbreekt soms), dus dat blijft wel stromen en stromen. Maar het aller- allermooiste en -fijnste is dat mensen er blij van worden, of dat het soms zó raakt. 
Heb wel eens iemand huilend in onze woonkamer gehad, die één van mijn mandala's zag, waardoor ze zo geraakt werd, dat ze spontaan begon te huilen. Terwijl deze mandala helemaal in de lijn van mijn oermoeders stond, hoe persoonlijk wil je hebben? En toch....het raakte de ander, zij die helemaal niet bij deze familielijn hoort. 


Soms krijg ik naar aanleiding van iets wat ik schreef en tekenende berichtjes van 'wildvreemde' mensen die even hun verhaal kwijt willen, omdat iets in mijn tekening ze raakte, waardoor het verhaal eruit wilde. En dat is mooi, dat lucht op, dat geeft ruimte in een mensenhart. En ja daar doe ik het voor, het plaatsen van woorden en potloodstreken. En het allerleukste is, dat ik gewoon iets kies, waarvan ik weet dat er ergens iemand (waar ter wereld) een duwtje van krijgt, even een zonnestraal ziet verschijnen. En dát maakt mij dan weer gelukkig.

Blij word ik wanneer er weer nieuwe mensen aan de tekentafel aanschuiven, die nog nooit een mandala hebben getekend, en dat ik ze mag begeleiden in het vinden van de weg in het tekenen van de ronde vormen. Mensen die dan aan het eind van zo'n avond met tranen in de ogen zeggen, oh wat word ik hier blij van...……..wauw, dáár doe ik het voor. Al zoveel jaren lang. Op mijn eigen manier, zonder groots opgezette reclamecampagnes, in het volste vertrouwen dat ik de juiste mensen weet te bereiken, gewoon omdat zij het even nodig hebben. Heel kleinschalig, heel eigen, zo helemaal ik. 


Dus ja, toen ik zag dat er meer dan 1.000 mensen mijn werk waarderen, er een beetje geluk uit halen, nou dat vind ik heel bijzonder. En daarom zal ik ook blijven tekenen, in de eerste plaats voor mezelf, omdat ik hier de allerbeste therapie in gevonden heb die er maar kan zijn. Heb ik iets wat me behoorlijk dwarszit, hup ik klim in de potloden.....en het probleem ziet er echt anders uit. En dan voor alle andere mensen, waar dan ook ter wereld, die soms door een vorm of kleur, nét dat duwtje in hun rug krijgen om er weer voor te gaan.





Om het 'heuglijke' feit te vieren, maak ik een pakketje met 3 kaarten (bovenstaand) die ik verloot onder mijn trouwe facebook-volgers, zodat jullie op jullie beurt ook weer iemand blij kunnen maken. je kunt insturen tot zondagavond a.s.
Even een berichtje op facebook, of hier op mijn blog. Een persoonlijke mail mag natuurlijk ook.



Tot slot, de woorden van Drunvalo, een prachtige inspirator.....zijn woorden die mij tot in mijn kern raken:


0-0-0-0-0

“Als je besluit om het onderwerp Heilige Geometrie meer te gaan bestuderen wil ik je het volgende zeggen:

Als je in een zaal zit en naar de Heilige Geometrische vormen kijkt óf erover leest in een of ander boek, ontvang je de informatie op een passieve manier en neem je slechts een kleine hoeveelheid van de informatie uit deze tekeningen in je op. Als je er evenwel voor zou gaan zitten en ze zelf zou tekenen, ze daadwerkelijk zou construeren, zou er iets met je gebeuren, iets dat veel verder gaat dan wat er gebeurt als je er alleen maar naar kijkt. Iedereen die dit ooit gedaan heeft, zal dit beamen.

Als je er wérkelijk voor zou gaan zitten en de dingen op een rij zou zetten en de lijnen echt zou trekken, schijnt er iets te gebeuren dat veel weg heeft van een openbaring. Je trekt een cirkel en je begint het te begrijpen. Er gebeurt iets van binnen. Je begint op een heel, heel diep niveau te begrijpen waarom de dingen gedaan worden zoals ze gedaan worden. Volgens mij is er niets dat zit zelf construeren van deze tekeningen kan vervangen” 


Drunvalo Melchizedek: u
it zijn boek “De Heilige Geometrie van de Schepping”, deel 1





Ik wens je een blije heerlijke dag!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.