woensdag 7 augustus 2019

Dankbaarheid



De afgelopen dagen kwam ik op de facebookpagina van Janosh Art steeds een prachtig Hologram tegen genaamd GRATITUDE (Dankbaarheid)...….na intensief gekeken te hebben, jawel hoor, die heb ik wel eens getekend, wauw, wat zeg ik, ik heb er zelfs een aantal workshops in gegeven, om dit Hologram op papier te krijgen.


Een prachtige puzzel om dit helemaal uit te werken. Maar een Hologram wat de naam Dankbaarheid draagt, dat is al een prachtige uitdaging op zich. Dankbaar zijn....iets wat juist in de hele kleine dingen zit. Dankbaar dat je in de ochtend gezond en wel je bed uit kan springen, dankbaar voor het eten wat je op tafel neer kunt zetten, dankbaar voor de frisse schone lakens op de je bed, dankbaar voor de lieverds die om je heen leven, dankbaar zijn...…..een mens heeft zoveel om dankbaar voor te zijn. Als je het maar wilt zien en wilt doorvoelen.


Dus ja, toen ik de afgelopen week dit Hologram weer tegenkwam werd ik weer vervuld van Dankbaarheid dat ik dit heerlijke werk kan en mag doen. Het omzetten van Hologrammen naar mandala's. En al het andere fijne werk met kleurpotloden.


Ook de overdenking raakt me nog steeds!

"Leven is dankbaar zijn
voor het licht en de liefde
voor de warmte en de tederheid
in mensen ons gegeven.

Leven is mensen en dingen omhelzen
en weer loslaten....".

tekst Hans Bouma

Ik ga dit hologram weer een keer tekenen in een workshop zaterdagmiddag 19 oktober a.s. Een fantastisch vorm, een regelrechte uitdaging. Wil je meedoen? Hier vind je alle informatie

Een heerlijke dankbare dag gewenst!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.