woensdag 3 oktober 2018

Niets doen?




Soms raken woorden je diep, omdat ze precies vertellen hoe jij je op dit moment in je leven voelt. Hoe is het mogelijk dat mensen exact de snaar weten te raken, waar jij op dit moment zó over aan het nadenken bent.

Deze week vond ik woorden over 'niets doen'. Iets wat in onze bedrijvige, haastige, en vooral prestatiegerichte maatschappij eigenlijk niet voor mag komen. We moeten vooral doorgaan!!! En presteren, meer en meer, beter en beter!! Wedijveren! Zucht....ik vind het zo moeilijk kán me er ook echt niet bij aanpassen, maar overal om je heen zie je het gebeuren, mensen die het hoofd bijna niet meer boven water weten te houden, omdat er nóg meer én nog beter gepresteerd moet worden.


Omdat ik bijna wel zeker weet, dat sommigen onder jullie het precies zó voelen, deel ik de woorden graag van Elvira van Rijn. Onderaan vind je de link voor het hele artikel.


"Je kunt alleen een werkelijk waardevolle bijdrage leveren als je jouw dienstbaarheid aan een betere wereld in balans brengt met dat deel van jou dat rust nodig heeft om weer op te laden. Dat opladen noemen we over het algemeen 'niets doen'. 

Ik heb daar de afgelopen tijd veel over nagedacht. 

Wat is 'niets'? Meestal betekent het dat je niet werkt, of geen geld verdient. Dat je uitrust, dingen doet die je echt leuk vindt, geniet van je vrijheid. Waarom noemen we dat 'niets'? Wat jij doet om je beter in je vel te voelen, is op zich al een bijdrage aan een betere wereld. Als jij meer geeft dan je kunt, hol je jezelf uit en verspreid je juist een veel lagere energie waarmee je je omgeving als het ware leegzuigt".




lees hier het hele artikel van Elvira.

Ik wens je een heerlijke rustige dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.