zaterdag 24 maart 2018

de natuurelfen zingen.......



"De natuurelfen zingen......wakker worden..........

Wat is het heerlijk om te leven met wisselende seizoenen. Wind, regen, zon het hoort bij de natuur, maar ook bij onze eigen natuur. Sommige dagen gevuld met zonneschijn, sommigen met regen en storm.

Geuren en kleuren vullen de natuur, maar ook je eigen leven. Geen dag gelijk, altijd weer een uitdaging. Wat zal deze dag weer brengen. Neem deze dag met beide handen aan.

De eeuwige rondgang van de natuur, na de winter komt er lente, die de wereld weer zal kleuren na de koude, grijze winter. de knoppen van de bomen groeien weer, de bladeren laten het eerste groen weer zien. Dat gebeurt nú, maar dat is al eeuwenlang zo.

En als je goed luistert..........hoor je de natuurelfen zingen:
"wakker worden.............het is weer lente".



Achter bijna al mijn mandala's zit een verhaal. Vooral bij de mandala's die ik teken, omdat ik rust zoek, vrede probeer te vinden in mijn hart. Natuurlijk zijn er ook de kleine krabbels, maar zelfs die stralen vaak nog iets van mijn gemoedsrust uit.


Zo ook bij deze bovenstaande mandala, al een ouwetje........deze werd gemaakt aan mijn Emmeloordse tekentafel.....in de lenteperiode wanneer de polder gekleurd werd door de vele tulpenvelden.....met alle mogelijke denkbare kleuren. De meest bizarre scharkeringen naast elkaar geplant in de grond, maar oh dan bleek dat kleuren nooit 'vloeken', dat werkelijk alles bij elkaar past. En daar in de uitgestrekte polders daar voelde je heel sterk de terugkerende cyclus van het Leven.........en de natuurelfen die mensen wakker schudden.......

een heerlijke lente-achtige zaterdag gewenst.....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.