maandag 18 december 2017

Kerstkaarten schrijven.....





Yep, ik ben nog van het type kerstkaarten schrijven...........want volgens mij vindt iedereen het fijn een kaart in de brievenbus te vinden, dus ja, ik schrijf in deze dagen nog heel wat kaarten weg. Lijsten met namen, maar mijn adressenboekje staat ook vol met doorhalingen, nieuw huis, nieuwe relatie, tijdelijke woning, soms overleden. Maar gelukkig er zijn ook mensen.........die wonen al meer dan 30 jaar op hetzelfde adres.....het geeft zo'n vertrouwd gevoel. De adressen weet je bijna uit je hoofd......zo vaak is er al een kaart die kant opgegaan.........anderen die staan wel 4 keer of meer vermeld mét iedere keer een nieuwe straatnaam, postcode en stad of dorp, en ook nog wel eens met een nieuwe partner.........of juist zonder.

Toen begin dit jaar mijn computer helemaal vastliep en er niets meer aan te doen was, was ik blij dat ik nog van het ouderwetse soort mens ben, die er een adressenboek erop nahoudt. Inderdaad met strepen, krassen en doorhalingen......maar toch, voor mij wel een constante factor.

Dus deze dagen ligt onze tafel vol met kerstkaarten, enveloppen, adressenboek, postzegels.......en een pen. En ik zit te pluizen, wie wel dit jaar en wie niet (ook zo iets geks, maar ja, er gaan en komen mensen in je leven.......en soms is een vriendschap of verbinding bijna helemaal over)......niets aan te doen.  Wil niet zeggen dat je ze vergeet........nee.....maar er zijn zoveel mensen in je leven waar je een tijd mee gedeeld hebt, soms lang en soms heel kort en intens........maar om nu werkelijk iedereen een kaart te sturen, nee dat gaat zelfs mij (als fervent kaartenschrijfster) te ver. Maar ja......dan zit ik toch weer te denken, zal ik er toch nog niet even een sturen........en voor je het weet ligt er uiteindelijk een hele stapel. Mooi zo, goed voor posterijen......en mensen zijn vaak weer blij een kaartje op de mat. Ik vind het ook wel bij kerst horen.....want bij al die namen die voorbijgaan in mijn boekje, zie ik ook weer de gezichten,  de verbindingen...... van soms heel lang geleden......maar de herinneringen blijven en worden zo, aan het einde van jaar weer opgehaald......en zijn mensen ook weer wat dichterbij. Morgen gaan ze op de bus, maar ik weet zeker, er komen altijd nog weer wat kaarten achteraan.

Ik wens je een heerlijke avond........misschien wel schrijvend...........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.