maandag 26 februari 2024

Mis ik iets?

 


Mis ik iets?
Weet ik dingen nu niet?
Oei.....
De computer was hier
dagen uit, niet aangesloten.
Genoeg van al het nieuws
van de complete waanzin,
die soms in een halve dag
alweer 'herschreven' is.
Ik lees veel
het ene
na het andere boek
wordt verslonden
ik teken
haak
dagdroom
wandel
klets met Pieterman
verzorg de kippendames
logeerpartij van de kinderen
kijk hoe de knoppen
zich vormen in de tuin......
En verder voel ik tevredenheid
rust en kalmte,
dát doet het dus,
wanneer je het 'nieuws' laat
gaan, het allemaal niet meer
zo volgt,
terug naar de basis.
Dus nee ik mis niet
zoveel als de computer uitblijft,
ik weet sommige dingen niet,
en dat is helemaal goed,
de wereld draait toch wel verder.
Misschien bereid ik me onbewust
voor op de periode (en die komt
zeker weten) dat internet er
uit vliegt, dat connectie via
het www er niet zal zijn.
Geruststelling om te weten
dat de wereld ook dan
gewoon door zal gaan.
Ada
mandala: "Tevredenheid"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.