donderdag 13 januari 2022

Bomen



 


De wijze, oude zielen
van de bomen kwamen
gisteravond naar me toe.
Al een hele poos hing de zweem
van verdriet om me heen.
"Ons" bos wordt gekapt,
het was al tijden bekend.
Het bos, achter ons huis,
waar ik zo van houd,
waar ik zo blij van word.
Ik wist het al bijna 2 jaar
en gisteren is de start gemaakt.
De oude wijze
boomzielen vertelden,
'het is goed,
we zijn oud, het is tijd
om te gaan, om plaats
te maken voor nieuw'.
Dank je wel dat je ons
liet weten wat er komen
zou, we hebben ons
voorbereid'
Ook de vele kleine wezens
heb ik 'gewaarschuwd'.
Ook zij hebben een andere
plek gezocht, sommigen
zijn in onze tuin gebleven,
anderen zijn naar elders gegaan.
En nu, terwijl ik schrijf
hoor ik de zaag, en de
grote machine en voel de dreun
als er een boom geveld wordt.
Ja ik wist en weet,
dankbaar ben ik dat ik het ze
allemaal heb kunnen zeggen
van hart tot hart,
met weemoed zie de bomen
vallen.......en ik weet ook
niets blijft,
alles is vergankelijk in dit leven.
Ik wens je een mooie dag
Ada
mandala: "Boom"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.