zondag 17 oktober 2021

Ik adem vrijheid

 



Ik adem vrijheid,
in de vroege morgen
bij het zonnegloren,
bij het ontmoeten van
een blij dier, die met
grote sprongen op ons
afkomt en even zachtjes
in mijn hand bijt,
een liefdevolle hond,
die ik intussen ‘mijn vriend’ noem.
Ik adem vrijheid,
in de keuken wanneer
er achter het fornuis
gekokkereld wordt
waar lieverds aanschuiven
en mee-eten en mee-praten
en waar wereldproblemen
opgelost worden en naar
het rijk der fabelen
gestuurd worden.
Ik adem vrijheid,
in de nachtelijke uren
staand onder sterren en maan
turend naar de donkerte,
denkend aan wat daar
verstopt en verscholen is,
daar in het indigoblauwe
heelal.
Ik adem vrijheid,
te allen tijde en
laat het me door niemand
afnemen, de vrijheid
waar door onze (voor)ouders
zo voor gestreden is
en die nu door zovelen
aan de kant geschoven wordt.
Ik adem vrijheid,
en ik weet, samen met mij,
zoveel andere vrijheidsstrijders
die zich de vrijheid niet laten
ontnemen, maar door blijven
ademen, in alle vrijheid.
Niemand neemt ons dat af.
Ik wens je een heerlijke adembenemende mooie dag.
Ada
mandala: "Vrijheid 2"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.