dinsdag 5 oktober 2021

Helderblauwe kleuren

 



Het begon allemaal met de
helderblauwe kleuren van Aartsengel
Michaël, ze vertellen over de steun,
de kracht van
het mogen loslaten van zoveel.
De krachtige liefdevolle beschermer,
die nu, aangeroepen wordt,
nu de mensheid
de liefdevolle kracht zo nodig heeft.
Een mensheid op drift,
op zoek naar houvast,
omdat zoveel weggeslagen wordt
omdat de nieuwe wereld moet
verschijnen, in volle glorie.
Het kan niet anders meer……
Tijdens het kleuren ontstond ze,
kroop ze als het ware het papier op,
met fragiele vleugels,
maar met zo’n kracht,
zo’n aanwezigheid,
een kleine mestkever.
Ik werd zo blij van haar,
en zocht naar de woorden die
ze wilde vertellen, over haar symboliek…..
Ik vond de beschrijving van
mestkever of scarabee
ze vertelt in haar symboliek
over de schepping, voortplanting
wijsheid, vernieuwing, wederopstanding
en onsterfelijkheid.
En zo kwam het samen, de krachtkleuren
van een Aartsengel, en de symboliek
van een kleine kever……
wat een hoop, wat een belofte,
zó nodig voor de mensheid,
zo intens, de blijheid
het weder opstaan……..
en ik......ik plukte van de laatste
bloemen van de Lathyrus,
die hier de hele zomer bloeiden,
ik heb ze bij elkaar gelegd,
de kleine kever met de kleuren
van Michaël én de bloemen....
zo'n liefdevol gezicht,
alles valt samen.
ik wens je een heerlijke avond
Ada


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.