donderdag 26 augustus 2021

Levens-deuren





Zachtjes heb ik deze dagen levens-deuren dichtgedaan,
zodat er ruimte kan komen voor nieuwe dingen.
Wanneer je wilt meewerken aan de nieuwe wereld zullen
soms grondige stappen moeten worden ondernomen.
Je eigen energie hoog houden, niet meer meegaan
in de waanzin van de wereld, maar juist voelen wat het
goede is, waar de zachtheid in te vinden is.
Hinkelend in de ene harde waanzinnige wereld
en dan weer in de andere, zachte, liefdevolle wereld.
Als mens, tussen de mensen, schakel je de hele dag door,
van moment naar moment.
Wel heb je de keuze om in dingen mee te blijven gaan
of je eigen stappen te zetten en zeggen van 'ho, tot hier'.
Stappen zetten is soms pijnlijk, maar kunnen ook zo
bevrijdend werken, helend zijn, ruimte scheppend.
Zelf kies ik voor de stilte, zodat nieuwe dingen hun weg
kunnen gaan vinden in mijn leven.
Een dichte levensdeur is niet erg, want ik weet, uit
ervaring, dat er binnen nu en heel snel een nieuwe deur
open zal gaan, die me nog dichter bij mijn levensdoel
zal brengen, dichter bij mijn kern, dichter bij mijn Zijn.
In stilte wacht ik op de woorden, op de signalen,
ze zullen komen, ik weet vanuit volle overtuiging.
Ik wens je een heerlijke dag
Ada

mandala: "Poort naar het Licht"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.