vrijdag 25 juni 2021

Kinderblik




 

Een stralende kinderblik
viel me ten deel vanmorgen
in de supermarkt,
waar ik zonder mondkap liep......
een kleine lieverd bij haar moeder
in de winkelwagen zat, tja ik denk
zo'n jaar - 15 maanden,
ze keek me zo verbaasd aan,
máár wel met stralende oogjes.
Ik zei hoi.....ze zei niks terug.....
maar even verderop, hoorde ik
een klaterende kinderlach,
ik keek op, en ja daar was de kleine dame
weer, nog steeds in de winkelwagen
bij haar moeder, maar blijkbaar
had ze me in het vizier gekregen,
ze zat achterstevoren en toverde de
meest bevrijdende lach die ik hoorde.
Ik zei hoi......en ze lachte terug!
Wat mij zo aan het denken zette,
dit kindje zag nog niet eerder in
een winkel een ongemaskerd iemand.
Hoe prachtig dat ik haar lach en
stralende blik in ontvangst mocht nemen.
Haar moeder merkte het niet eens,
dat haar kleine meisje een groot
geschenk aan iemand anders gaf.
Dank je wel, kleine zonnestraal
dank voor je vertrouwen
en voor mijn hartverwarming.
Ik wens jullie allemaal een heerlijke dag
Ada

houtskooltekening: Peuter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.