zondag 24 mei 2020

kleine workshop: Paarlemoer kleuren






Op dit moment wordt veel geschreven over paarlemoer kleuren. De kleuren die veel facetten van diverse kleuren in zich dragen. Paarlemoer komt voor in schelpen van weekdieren en geeft prachtige kleuren. Misschien heb je een schelp in huis en kijk eens wat er gebeurt wanneer je het draait in je hand, een parelketting, soms zijn tafels, muziekinstrumenten of dienbladen ingelegd met paarlemoer. Edelstenen kunnen deze kleuren/schittering soms ook laten zien.

Wanneer ik aan Engelen denk, komt deze kleur ook vaak in mijn gedachten. Het vangt het luchtige, het mystieke, het Hoge, in kleur voor mij.

Ik wil je graag laten zien hoe je misschien met je potloden deze kleuren op papier kan krijgen. Door te mengen, heel zacht, met lichte, zachte kleuren. Laag over laag.
Zet een vorm, en vul deze met het lichtste blauw en lichtste aqua uit je kleurendoos, en kleur zachtjes (bovenste vorm)


Daarna werk je ook nog met lila (lichtpaars) (onderste vorm)



Daarna werk je ook nog met licht groen en zacht roze



Daarna sluier je weer met lichtblauw, zet wat accenten én maak je met kneedgum een lichte plek in je vorm, zodat het lijkt of er lichtval is.





ga fijn aan de slag, 
probeer laag over laag....
misschien ook nog met wat andere kleuren, bijvoorbeeld geel.

hier vind je ook nog wat extra uitleg over potloden en de sluiertechniek die ikzelf gebruik in mijn tekeningen!

Ik wens je veel tekenplezier!






1 opmerking:

  1. Mooi zo die zachte kleuren over elkaar heen. Vroeger had ik van Karisma paarlemoer kleuren in de doos, die glansden zo mooi. Zo jammer dat dit merk niet meer te koop is in Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.