donderdag 6 september 2018

Stap voor stap het Mandala-pad op.........





Afgelopen week werd er hier aan de tekentafel weer gestart met een cursus Basistechnieken in de Mandala. En oh wat was het fijn om mensen weer de eerste voetschreden te zien zetten op het Mandala-teken-pad. De verwondering en verbazing van het zelf aan de slag gaan met vormen. Zo fijn. En ook om te zien wat een ontspanning het brengt bij mensen. Iedere keer weer.




Voor mij is het ook altijd heerlijk om mensen daarin te mogen begeleiden, en het is ook heel leerzaam voor mezelf. Omdat ik weer door de ogen mee mag kijken van iemand voor wie het mandala tekenen helemaal nieuw is. Het houdt me heel alert, omdat er door de jaren zoveel dingen 'gewoon' geworden zijn. Tijdens zo'n  eerste bijeenkomst vertel ik een klein beetje over oa het materiaal gebruik. Tja waarom teken ik eigenlijk met deze potloden.....waarom gebruik ik eigenlijk het liefst dát papier. 



En fineliners, die gebruikte ik 5 jaar geleden nog niet, nu is er te kust en te keur te vinden hier op mijn tekentafel. Het is het mee stromen met én de mensen die komen tekenen én met de veranderingen die op de creatieve markt te vinden zijn. Het één nog leuker dan het ander. Wel 'waarschuw' ik altijd wel, koop niet te snel, of koop een klein beetje, of 1 potlood, voordat je een prachtige grote doos met 120 kleurpotloden koopt. Want tja, het mengen met kleuren gaan we ook nog behandelen en doen. Maar ik snap het wel, het zien van de prachtige regenboogkleuren die verstopt zijn in een lange rij potloden maakt zo blij en het is zó begeerlijk (om te hebben).



Interactie is op zo'n avond heerlijk. Het bezig zijn, het doen, het zien van de eerste stappen op het Mandala-pad. Ik waarschuwde al.....kijk maar uit, want voor je het weet zijn jullie verslaafd. Ik tekende ook wat vooraf, zodat ik kon laten zien, wát je allemaal kunt met hele eenvoudige vormen. Nou dit dus. Gewoon, met een stukje papier en een paar kleurpotloden en eventueel een stiftje. Het geluk zit soms in heel kleine dingen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.