maandag 21 mei 2018

teken je mee 29





Hexagrammen en cirkels, ze vonden allemaal hun weg op het papier van de vele tekenaressen. Soms werd er 'gestoeid' maar soms stroomden de lijnen als vanzelf op papier, aldus de berichtjes die ik kreeg. Er werd gedeeld over ziekteprocessen, over blijheid, over zelfrespect, over wonderen ontvangen, over loslaten.......er werd geschreven:  'ik teken wat IK fijn vind.........'

Zoveel mensen, zoveel verhalen, zoveel mandala's. Soms tot tranen geroerd lees ik de verhalen van de vrouwen, soms maakt ook mijn hart een sprongetje over bijvoorbeeld verhalen over kinderen die de weg weer naar thuis weten te vinden. Kortom, in heel veel tekeningen zitten ziele-roerselen verwerkt.

Wat me wel opvalt als ik ze zo allemaal bij elkaar zie, dat er openheid en veel lichtheid in de tekeningen zit. Natuurlijk, het heeft ook te maken met de Lente, waar je blij van wordt en jezelf vaak ook wat lichter voelt. Maar volgens mij, zit dit stukje iets dieper, vinden mensen, ondanks de zorg, toch de weg terug naar de Lichtheid die ze zelf in zich dragen. Vlinders, bloemen, bomen, harten, bloemen, flowers of life, zelfs 2 duiven allemaal zijn ze vertegenwoordigd in deze geweldige serie die we samen, maar toch ieder aan onze  eigen tekentafels hebben gemaakt.

Ga er  maar voor zitten, geniet, en laat jezelf volstromen met prachtige, kleurrijke inspiratie.




Petra Vanderwee



Jeannet Hazelbag




Karin van de Langenberg




Willemien Moerman



Nicole Ottevaere




Ada Hink



Marianne Galjema




Reneé van Ravenhorst




Joke van Asperen




Jannie van Fulpen



Tiny Jong




Annelies Spang




Jacqueline Haspels




Sonja Jacobi




Marloes van Esterik




Nicole Reijners
(Gevangen droom in de stroom)




Annelien van Hoef




Dinie Neijenhuis




Nel Leber




Ina de Waal (en Bobby)





Mirjam Kleinebuul




Ada Bouman




Lydia Visee




Neeke Beugelink



Caroline Adriaans




Ans van Hout




Ingrid Druyven




Anita Theunisz




Katja Boning

( Geen begin zonder einde,
geen einde zonder nieuw begin,
het één kan niet zonder het andere....)




Ingrid Kok




Jacqueline Hollegien




Jellie Veenema






Mirjam Wagemans




Trudi Schoenmakers


Anja van Aaken




Ans Thole





Elly Versluis





Mariëlle Dobbels




Petra Kuivenhoven




Ria Hesselink





Sonja Groen




José Dienaar




Anja Kusters




Heb je wel ingestuurd, maar staat je mandala er niet bij, mail me gelijk, dan plaats ik hem alsnog (soms gaat er bij mij gewoon iets mis). Wil je wat meer weten over ons project, over het hoe en waarom? Je vindt eerdere informatie hier en hier.

Heel veel kijkplezier gewenst, en wil je de volgende keer ook meedoen, dan kun je me een mail sturen: ada@adaenpietbouman.nl

Fijne dag gewenst!


4 opmerkingen:

  1. Erg leuk om ze zo verschillend uitgewerkt te zien, en ik doe graag weer mee de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja het is fantastisch om te zien wat er gebeurt met een paar lijnen..........waar ieder mee aan de gang gaat. Fijn dat je weer mee gaat doen Jeannet, over een dag of 10-14 komt de nieuwe 'opdracht'.

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige mandala's! Heb vroeger heel veel mandala's getekend en ook les gegeven, maar nu maak ik quilts.
    Als ik deze zo zie begint het toch te kriebelen.
    De mandala's die je zelf tekent zijn ook echt schitterend!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel Floor....en ja, wanneer je eenmaal 'besmet' bent met het mandalavirus kom je volgens mij nooit helemaal van af. En quilten, ook geweldig, geometrie en vaak de mooiste kleuren. Als je een keer mee wilt tekenen? Je kunt me een mail sturen, hartelijke groet Ada

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.