dinsdag 22 mei 2018

Een droom kwam uit........



Er ligt weer een pakje klaar. Met een boekje erin, de inhoud door mij geschreven en getekend. Iemand wilde het graag toegestuurd krijgen. Er zijn er niet zoveel meer op voorraad. Nog maar een paar. En het voelt nog steeds alsof er een 'kindje' van me met de postbode meegaat. Iets waar ik met zoveel liefde aan werkte.

Jaren geleden had ik een droom.......om ooit een eigen mandalaboekje uit te geven. Niet één met uitleg en opzetten, nee 1 waarin ik kon schrijven over wát een bepaalde mandala betekende, waarom ik juist deze tekening gemaakt had. Omdat het klein, lief, eenvoudig en écht van mij moest zijn, besloot ik het zelf uit te geven. Wauw, wat een proces, een drukker zoeken. Er moest een ISB nummer aangevraagd worden (ook al spannend). En dan nog eens precies gedrukt te krijgen zoals ik het wilde. Proefdruk, na proefdruk....en ineens was het daar. Mijn eigen boekje. Gevuld met mijn tekeningen.

Zoals ik op de achterzijde schreef:
"Dit is een verzameling geworden van een jarenlang werken met mandala's. De één nog dierbaarder dan de andere. Maar allemaal met een eigen verhaal. Zoals ik het gevoeld heb en zoals ik het nog steeds voel. En mijn potloden gaven mij de weg aan om de verhalen te tekenen. Ik liet me leiden door hun kleuren en in de rondingen van mijn mandala's vond ik rust, balans en vrede".

Intussen zijn er heel wat jaren voorbijgegaan........en de boekjes vonden hun weg. Ter inspiratie. En nu zijn er dus nog maar een paar. En dan is het over en uit met het boekje, nog een paar in eigen bezit, gelukkig dat wel.

Dus wordt het ook tijd voor een totaal nieuwe droom. Toen we dit huis kochten 4 1/2 jaar geleden had ik al iets op mijn netvlies. Maar met de komst van de kleinkindjes, een tweeling, was er even geen ruimte........maar nu....komt er meer tijd en ruimte in mijn leven, dus misschien is het straks tijd om mijn droom leven in te blazen. Met mijn handen in de aarde wroetend, met mijn haren in de wind, overdenk ik mijn droom.......de signalen zijn er al.......nu nog mijn doorzettingsvermogen. En het vertrouwen dat het goed komt.........




Ik houd jullie op de hoogte.

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk dromen en dan groeit die droom dat je erzelf kan in vertoeven en doen uitkomen.Ik wens je suc6.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben heel blij met je mooie boekje!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.