woensdag 24 mei 2017

Spelen in de Zon.......








Gisteren was het ‘kindjes’dag. Dit keer alleen met de tweeling, Jojanneke en Tristan, net 3 jaar geworden. Ohhhh wat een zaligheid.


Omdat ze niet ‘om de hoek’ wonen, zitten we altijd bijna 15 minuten in de auto. Maar onderweg is er zóveel te zien, het lijkt wel een dierentuin. Koeien, kalfjes, paarden met veulentjes, geiten, schapen, duiven……….door de ogen van zulke kleintjes is de wereld helemaal prachtig. En omdat we constant op een 60 km. weg rijden, kan oma alles op t gemak aanwijzen……….en soms stoppen we zelfs bij een pasgeboren veulen.




Met zijn drieën zingen we knetterhard “Een koetje en een kalfje liepen in de wei….” En we galmen in mijn paarse Panda over olifantjes in t bos, over visjes in t water, over poezen, honden, Kabouter Spillebeen en met stip bovenaan staat: Schaapje, schaapje heb je witte wol....


Wat is dat genieten, nog zo puur, nog zo de wonderen van de wereld zien. En ik mag met ze meekijken. Aangekomen hier in Reutum, is de tuin ook vol bijzonderheden. Een duif die even komt drinken, wordt steevast een eend genoemd. “Nee Jojanneke, dat is een duif”…….kinderhandjes die je een groot geschenk komen brengen, ‘oma, kijk eens’, en vol trots krijg ik een pissebed in mijn handen geduwd. Hihi het is maar goed dat oma niet zó heel bang is uitgevallen. Een joekel van een spin…..dat zou een ander verhaal zijn


Door de stevige wind maakte het bos achter ons huis een enorm kabaal, 2 kinderkopjes omhoog, kijkend naar de blaadjes die volop te keer gaan, luisterend naar het geluid van het bos en natuurlijk laten we de wind spelen met deksels van emmertjes…….ze vlogen alle kant op, zowel de deksels als de kindjes.

Ik mocht me koesteren in de liefde, de gezelligheid, de puurheid van driejarigen. Zomaar hier thuis in de zon, in onze eigen tuin. Wat kan een mens zich rijk voelen. Om zoveel zonnestralen in zijn leven te mogen ontvangen. Denkend aan een wereld die er in werkelijkheid voor zoveel andere mensen er zo anders uitziet.

De wereld kunnen we niet alleen veranderen, maar ik weet zeker, dat alle kleine beetjes helpen……..het begint uiteindelijk altijd bij jezelf……….laten we lief, aardig en behulpzaam zijn voor elkaar. Het niet alleen zeggen..…maar vooral ook doen (t is allemaal nog gratis ook......)

Ik wens je een heerlijke zonnige woensdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.