maandag 22 mei 2017

Onze tuin..........








Heerlijk…..dit zomerse weer. Alleen als ik lees dat het weekend 30 graden opgegeven wordt…….dan heb ik wel zoiets van……..mag het tandje minder? Mijn nieuwe planten, net gepoot, oeps is dat dan weer niet een beetje veel van t goede?

Grappig tijdens deze zomerse, eigenlijk zijn het nog lentedagen, teken ik eigenlijk altijd best veel. Gezegend ben ik dat ik heel weinig slaap nodig heb, 6 uur is meestal wel voldoende. Ik ben dus in de gelegenheid de dagen goed te benutten. In de vroege morgenuren, terwijl alles nog kletsnat van de dauw is, kun je me al met gieter (vogelbadjes moeten weer gevuld worden), krabber, handschoenen, bezem etc. in de tuin vinden. Maar ook in de latere avonduren, wanneer de zon al onder is, en wanneer je nog zó kunt genieten van het prachtige licht, ook dan ben ik heel graag bezig in onze (zeer ruime) tuin, waar altijd werk te doen is. En ik vind het zalig……in de koelte te werken.




Als dan tijdens warme dagen in de middag de zon op z’n felst schijnt…..dan ben ik vaak binnen, achter mijn tekentafel te vinden. Deur lekker open, zodat ik eigenlijk toch een beetje buiten zit……..en dan maar tekenen…..

Wanneer ik buiten kleur (doe ik ook wel) moet ik wel een heel goede plek in de schaduw hebben, anders kan ik de kleuren/tinten niet goed zien/krijgen. Omdat de zon er anders te fel op schijnt. Dus vind ik binnen ook een heel goede optie.




Vanavond………zal de waterslang uitgerold worden…….de hortensia’s, een paar weken geleden ‘getroffen’ door een diepe nachtvorst, hebben nu behoefte aan water. De bruine takken, dat is de vorstschade, worden er één dezer dagen ook afgeknipt….de tomaten krijgen een extra plonsje, de aardbeien (ze hangen er al aan zelfs) die krijgen ook een extra blup. Ook de kruiden staan ook al verlangend naar de gieter te kijken………kortom………ondanks mijn korte nachtslaapjes, kom ik vaak op een dag nog een paar uren te kort. Gelukkig ben ik (vaak) wel een hele goede slaper, want ja, na zo’n heerlijke dag als vandaag die vroeg in de morgen begint en laat in de avond eindigt in de tuin, slaap ik wel als een roos………en dat is ook fijn.

Ik wens je een heerlijke zomer (lente) dag………

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.