woensdag 19 april 2017

Een beetje knippen, plakken en kleuren..........







Vanmorgen vroeg………..05. 45 uur, gewekt worden door een lijster, die blijkbaar pal ónder ons raam zat te jubelen. Het eerste daglicht wat zachtjes verschijnt……..dan ben ik ineens klaarwakker. Zal ik eruit gaan, of tóch nog even omdraaien. Lig dan af te wegen……nog even slapen, ook fijn, eruit……..mmmm lekker nog in alle vroegte even tekenen….De keus is dan snel gemaakt. Hup eruit, gordijnen open en genieten van het zachte lentegroen. En de vogels zijn drukker dan druk…….blijkbaar is er al een hele kinderschare die gevoed moeten worden.

Het belooft een zalige dag te worden…..naast de potloden lokt het buitenzijn me dan ook (soms ook zeer noodzakelijk, omdat de onkruidjes als paddenstoelen uit de grond schieten)…..de dag zal het leren.

Wel wil ik jullie deze al wat oudere tekening laten zien. In het echt is ie niet zo heel groot. Gemaakt op stevig tekenpapier, met daarop een paar piepkleine foto’s willekeurig op het papier geplakt (vandaar stevig papier). En dan maar gaan kleuren, de kleuren zoekend, die passend zijn bij de foto’s. Stromend, laag over laag.
De vogel (zie je m zitten?) die een verendek kreeg van een kleurig stukje papier. Als je goed kijkt zit er nóg een vogel achter. De boeddha en de waterval, die helemaal het rustgevende beeld kloppend maken.

De rust die de tekening uitstraalt…..dat voelde ik ook vanmorgen ook, toen ik de gordijnen opendeed…….hopelijk kan ik het rustige gevoel fijn vasthouden de hele dag. En blijven genieten van het vogelkoor!

Ik wens jullie een heerlijke (teken?)woensdag….


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.