dinsdag 16 mei 2023

Doe je eigen onderzoek!

 




Geschiedenissen werden en
worden nog steeds gewoon gewist.
Degenen die net als ik al jaren en jaren
onderzoeken wat er gaande is (geweest)
hier op Aarde, hebben schokkende
ontdekkingen gedaan. Omdat bewijzen
rustig aan boven komen drijven,
soms in beeld, soms in geschrift en 
soms in geluid.

Nachten en nachten hebben we 'doorgehaald'
om te lezen, te zoeken, te luisteren, te spitten.
Om dán, heel voorzichtig te delen,
te vertellen over wat er gaande is.
Om dán uitgemaakt te worden voor
complotdenker, uitgelachen te worden
aan de kant geschoven
te worden.......en nog zoveel meer.

Mijn vraagtekens kreeg ik al als klein kind
toen ik de 'ouderling' van onze kerk 
(die een bezoek bracht) vroeg
hoe het toch zat met Kaïn en Abel, die
vrouwen waar ze mee 'trouwden' waar kwamen
die vandaan, Adam en Eva waren de toch de
eerste mensen.
Deze meneer, vroeg aan mijn ouders, of ik mijn
mond kon houden. Tja.

Nu zo heel veel jaren later, houd ik mijn mond
niet meer, en vertel, over mijn bevindingen,
maar zeg er altijd bij, dat is mijn idee,
ga zelf zoeken, pluis uit.
En ja sommigen doen dat, en dan zijn er
zaadjes geplant, maar even zo veel,
kijken me aan of ik niet goed snik ben.

Het is mijn taak hier op Aarde altijd
al geweest, om te onderzoeken,
heel veel lezen (geen straf want ik vreet
graag letters) en kon ik aan mijn
tekentafel ook doorgeven, wát er mee
gedaan werd? In ieder geval mocht ik zaadjes
planten, onder het tekenen.

En nu, zijn we zover, dat de oude historie
die zorgvuldig gewist werd,
weer boven komt drijven over onnoemlijk
veel onderwerpen, maar je moet wel
de weg weten te vinden om op te zoeken.
Die weg zal je zelf moeten lopen,
en onderweg vragen, vragen en nog eens vragen.
En altijd je eigen onderzoek doen!

Meer dan twintig jaar ben ik aan het pluizen
en nog steeds snap ik heel veel niet
en heel veel wél,
dus mijn uitzoek-weg is nog niet ten
einde, ik reis nog steeds een stukje
verder........

Ada



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.