zaterdag 6 januari 2024

toen ik nog niet wist

 



Soms zou ik zou graag
even terug willen
naar de tijd toen ik
nog niet zoveel wist.
Over oorlogen,
misbruik
misstanden
religie
vervuiling
voeding
medicijnen
onrecht
noem het maar op.
Dat ik als kind de
wereld onbevangen
kon zien.
Maar gaandeweg
het ouder worden
de dingen zag,
voelde,
hoorde,
rook,
wist
die niet klopten.
Gelukkig ging het
stap voor stap
heel voorzichtig
en steeds weer de
nachten wakker liggen
omdat er wéér iets
niet klopte in het
systeem waarin
we leefden.
En probeerde ik
uit te leggen aan de
ander, maar werd zo
vaak niet geloofd.
En nu,
zie ik dezelfde strijd
maar in een versneld
tempo, bij mensen die
gaan zien,
voelen,
weten,
horen,
dat dingen
niet kloppen.
Godzijdank
hoefde ik niet in een
zó kort tijdsbestek
alles te beseffen
en mocht ik er mijn
eigen tijd voor
nemen.
Het enige wat ik
kan zeggen, aan degenen
die nu gaan zien,
ja je zult nachten wakker
liggen, maar het gaat niets
oplossen. Het kost je
alleen maar je eigen
innerlijke vrede.
Wat je wel kunt doen,
is er over vertellen en
daadkracht laten zien.
Daadkracht dat je dit
niet wilt, dat veel niet goed
is, zoals de wereld zich
nu laat zien.
Wees een voorbeeld
van hoe je het wél wilt
zien, daar heeft de wereld
wat aan.
En onderzoek!!
Ik wens je een heerlijke zondag
Ada

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.