zaterdag 28 november 2020

Boeken die mijn leven veranderden

 



Soms zijn er boeken die je leven veranderen.
Je inzicht geven, je bevestigen wat je altijd voelde.
Boeken, geschreven door mensen waarvan het
lijkt of jij het geschreven hebt, alleen kon jij zelf de woorden niet vinden.

Bij mij zijn er 3 boeken in mijn leven die me werkelijk het
inzicht hebben gegeven dat er zoveel meer is.
Dat het leven zo veel meer inhoudt, niet alleen het leven zelf, maar ook over ons zielscontract hier.
Natuurlijk heb ik er veel meer gelezen, maar dit zijn de
3 die écht mijn ogen openden.
Wilde ze toch eens graag met jullie delen.

Het eerste boek, volgens mij heb ik de eerste editie, én het boek
ligt helemaal uit elkaar (steeds weer en weer gelezen)
“Je kunt je leven Helen” van Louisa Hay.
Een boek wat vol staat vol wijsheden, én vol affirmaties.
De eerste keer dat ik voor de spiegel stond en mijn
affirmatie uitsprak, dacht ik ja lekker zeg dit…..
Maar oh wat het zette mijn leven in beweging.
En wat zijn er later een boeken over en met affirmaties geschreven, en écht het werkt!

Het tweede boek “Hooggevoeligheid van opgave naar gave”,
van Susan Merletta Hart,
ik las het in 2 dagen uit, en heb zo gehuild en gehuild toen het uit was, zo herkenbaar, na een leven lang denken dat ik knettergek was kwam hier de bevestiging dat er zoveel mensen rondlopen die
wéten, die voelen, die ruiken, die horen, die zien.
Die de zintuigen extra scherp hebben, en daarop volledig kunnen
bouwen en vertrouwen.
Dát boek heb ik al zo vaak uitgeleend of aangeraden, en steeds kreeg ik ook de bevestiging weer terug van mensen, dat ook zij die
herkenning voelden bij het lezen.

Het derde boek “De Cirkel van het Leven” van Elisabeth Kübler Ross, wát een indringend boek, zo integer, liefdevol en een verhelderende kijk op het ‘overgaan’ naar de andere dimensie. Hoe de begeleiding in dit proces van overgaan zo op een andere manier kan.
Zo mooi, dat ik één van boekjes, als een eerbetoon aan deze bijzondere vrouw, mijn boekje de titel gaf : “de cirkel van het Leven, in de mandala getekend’.

En ja, deze boeken zijn al oud. Maar nog steeds benoem ik ze soms naar anderen, in de hoop dat ook zij nét die ene zin, die éne paragraaf lezen en begrijpen, waardoor ze verder kunnen met hun leven.

Misschien kennen jullie ze allang, anders zijn het misschien boeken waar je toch eens wat meer over wilt weten.

Ik wens je nog een heerlijke zaterdagavond
Ada

mandala: EKR (Elisabeth Kübler Ross)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.