maandag 7 november 2022

Ik ben het...."Herfst"

 




Ik ben het.... “Herfst”,
mijn wezen vind je terug,
gehuld in de kleuren
van het zomerseizoen
wat voorbijging.

Je vindt me terug
in de gevallen bladeren
in het afstervende leven
van wat ooit kleurde
en geurde in en
rond jullie tuinen,
parken, bossen en weilanden.

Ik draag de boodschap
van ‘alles gaat voorbij,
aan alles komt ooit een eind’.
Ik draag de boodschap
van ‘het leven geeft je
kreukels, onvolmaaktheden,
butsen en lijnen’.
Ik draag de boodschap
van ‘wijsheid en weten’.

Maar ook geef ik
de boodschap door
van rust
van inkeer
van berusting
van verstilling.

Tegelijkertijd draag ik
de boodschap
van nieuw leven,
van hoop
van verwachting
van wensen…..

Ik ben het.... “Herfst”,
en probeer je te laten
luisteren naar het
ritme van de natuur,
het ritme van het leven.

Alles is eindig
en alles is een nieuw begin.

Ik ben het......"Herfst"
het teken om juist
nu te Leven
te genieten,
hoopvol en vol
vertrouwen te zijn
in de toekomst.

Ik wens je een heerlijke Herfstdag
Ada




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.