zondag 17 maart 2019

Leesvoer, heel veel leesvoer



Naast tekenen heb ik dit afgelopen halfjaar heel, heel veel gelezen. 
En niet alleen gelezen, maar de dingen ook écht tot me genomen en er mee gewerkt. 
Tot in de diepste zin van het woord. 
Boeken die een diepe indruk hebben gemaakt. Soms waren dingen zo herkenbaar, maar in een enkel boek vond ik prachtige nieuwe dingen, die ook écht bij deze tijd horen. 

Waarin verteld wordt dat de tijd waarin we nu leven, mensen wereldwijd bewust worden van zoveel meer. Dat er zoveel magie van ons weggehouden is, maar dat enkelen de oeroude kennis met zich mee zijn blijven dragen, door vele levens heen. En dat deze kennis nu wereldwijd vanuit zoveel invalshoeken wereldkundig worden gemaakt. Ook wordt wereldwijd de herkenning gevoeld......dus een oud stuk wordt in ons aangeroerd, we her-inneren ons weer! En gaan mensen er over spreken, of zoals in dit geval over schrijven. Wauw...….ademloos heb ik in de boeken gehangen deze winter. 







De meeste indruk (maar ze zijn allemaal prachtig hoor) op mij maakte het boek "Merlijn, en het sluiten van de poorten" van Veronika Reiniers. Dit boek waarin Merlijn zich regelmatig écht tot de lezer richt, je voelt als het ware zijn ogen in de jouwe priemen en je heel indringend aankijken. Hij leert je in dit boek écht je magische kracht te gaan gebruiken. En niks geen abracadabra, gewoon met datgene wat je altijd bij je hebt.....je zuivere intenties.

Het boek van Peter Wohlleben over "Het verborgen leven van Bomen", och zo ontroerend mooi, hoe hij verteld over hoe bomen elkaar beschermen, met elkaar communiceren, met elkaar leven. Een boek om steeds een stukje uit te lezen....

Het boek "Een zomer met het kleine Volkje", dat was helemaal op mijn lijf geschreven, dát heb ik in 1 adem uitgelezen, alleen maar herkenbaarheid. Over het leven wat zó aanwezig is, maar niet (meer) gezien wordt, net als het boekje "De zevende kristalvrouw"...…

De boeken "De Heelkamers" en "Een cirkel doorbroken", dát waren boeken met alleen maar herkenning. Mooi om het soms net uit een andere invalshoek te lezen......maar zó herkenbaar allemaal.



Tja, en dit boek heb ik vorige zomer gekocht.....waarin uitgelegd wordt hóé je met de Ho'oponopono techniek kunt werken, en er gelijk mee aan de slag kunt én tegelijkertijd grote veranderingen ziet gebeuren in de leven.....

Naast dat alles heb ik een training gevolgd bij Mariette Eikelboom, over......tja hoe leg ik dat uit, over alles, over dat alles letterlijk en figuurlijk met elkaar verbonden is. In mijn geval vind ik het moeilijk om er over te vertellen, dit is voor mij het begrip in voelen wat er in mijn zijn gebeurt. Ik zou gewoon eens op haar facebook pagina Lichtfladderaars kijken of op haar blog, die vind je hier.




En alles wat ik las en doorvoelde, heeft diepe indruk op me gemaakt, en dát, ga ik de  verwerken in mijn dagelijkse leven.....en gaat het plek krijgen in mijn tekeningen. Wat uit deze hele serie boeken  (en training) komt 1 woord naar boven waar het allemaal om draait: LIEFDE.

Ik wens je een heerlijke zondag.....met mooie dingen en vooral met heel veel Liefde om je heen, zomaar een dikke kus van mij

1 opmerking:

  1. Wat fijn dat de boeken zoveel voor je gedaan hebben en inspiratie hebben gegeven.
    L I E F D E .... het woord is al zo mooi...
    Hoop dat iedereen een beetje liefde de wereld in stuurt, zodat alle mensen het kunnen voelen en doorgeven.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.