dinsdag 19 februari 2019

Grumpy Rose



'Ze' meldde zich, al dagen van te voren. Het moest roze worden, 'vertelde' ze. 
Pffff roze niet echt mijn kleur om mee te werken. Wat een gedoe!
En liet 'ze' weten er moest ook een bloemvorm in. 
En ik maar denken aan een elf of engel (tja dat heb je als je het mensenhoofd mee laat denken).

Na een paar dagen, het papier gesneden, en de eerste cirkel gezet. Daarna de roze-rode tinten van kleurpotloden bij elkaar gezocht (ik volgende keurig haar wensen op)...….en dan zit ik daar. Hoe nu te beginnen???

Dat is dan maar gaan zitten, kaarsen aan, en 'het' laten komen. Met gezonde tegenzin begonnen, vooral omdat het om de kleur roze ging. Al tekenend ontstond er wel een soort bloemvorm.....waar ik een klein koppie met vleugels in tekende...….ik kreeg er zin. Volgens mij zat ik bijna met het puntje van mijn tong uit mijn mond te tekenen....en te kleuren.

Nog een beetje hier...….nog een beetje daar...…
En daar was ze ineens...…….

Grumpy Rose...…...het gezicht van een prachtige oude rozenstruik, die zichzelf in dit leven als taak heeft toegedeeld, om ieder jaar uit die heel oude rozenstruik de meest prachtige geurende roze rozen te persen (en dan bedoel ik ook echt persen).
Een gezicht wat ik zelf niet zou kunnen tekenen. Maar de berusting en de kracht die eruit spreekt, vind ik zo mooi. Tegelijkertijd  kwam haar naam binnen: Grumpy Rose.

We kennen ze allemaal de 'oer'oude rozenstruiken, waar je steeds weer even voor stopt om te ruiken aan de fantastische geuren die ze vaak verspreiden. De enorme stekels die ze dragen, maar oh, de bloemblaadjes lijken als zijde.

Dit is het dus.....ik schreef tijden geleden al, dat de natuurwezens steeds meer hun weg door mijn potloden zullen gaan vinden. Ik luister maar, en als het moment er is, ga ik ervoor zitten en maar 'domweg' tekenen. Met o.a. dit als resultaat.

Mooi vind ik de betekenis van de donkerroze roos:
staat voor Dankbaarheid, Waardering, Adel, Koninklijkheid, Magie, Mysterie, Gezag, Neutraal, Fris, Objectief, Onbevangen, Intiem, Vertrouwd, Huiselijk, Sfeervol, Gemoedelijk, Persoonlijk, Knus.
ik vond deze info hier

Grumpy Rose, al voelde ik bij haar eerste woorden een soort weerstand, ik ben van haar gaan houden en zal voortaan altijd, maar dan ook altijd bij rozenstruiken altijd even aan haar denken.









1 opmerking:

  1. Heel mooi geworden met die twee gezichtjes in de roos.
    Roze... je zou er niet aan denken, maar toch mooi zacht en sprekend tegelijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.