zaterdag 18 november 2017

Over inspiratie.......of juist niet.......







Ik lees wel eens dat mensen gebrek aan inspiratie hebben. In het geval van madalatekenaars....."wat zal ik eens gaan tekenen"......"hoe en wat"?

Moet eerlijk zeggen dat ik daar nooit geen gebrek aan heb, aan inspiratie. Eerder zou ik zeggen, ik heb een teveel aan........soms weet ik gewoon niet waar en hoe ik wil beginnen. Te veel mooie dingen die ik op papier wil zetten.......oh die kleurcombinatie wil ik eens proberen, of die vorm. Sinds de komst van het wereldwijde net........oh er is echt een wereld aan informatie en inspiratie. Wat mooi om bijvoorbeeld zomaar een filmpje tegen te komen van Boeddhistische monniken die een zandmandala 'tekenen'


foto gevonden op Museon.nl


mensen die de meest prachtige kolams maken,






mensen die stipwerk maken in de vorm van mandala's........op doosjes, op buitenmuren, op klokken....of op papier


maakster van dit schone werk: Elspeth McLean....

Soms doe ik bewust de computer een paar dagen uit....kijk er zo min mogelijk op........ik 'verzuip' letterlijk in al die kleurrijke info, te veel, herken je dat? En heb ik het nog eens over al die prachtige materialen die nu te koop zijn, het één nog mooier dan het ander! De tijden dat er gewacht moest worden op bijvoorbeeld de Zentangle producten uit Amerika, nou dat is echt niet meer zo........je kunt het bijna bij iedere goede boekhandel uit het schap halen.

Het is prachtig om te zien, al die mooie inspiratie......al die informatie........en het gebeurt allemaal op een stukje papier, met (in mijn geval) wat kleurpotloden. Het geeft ook een rijk gevoel, omdat ik weet dat ik me in mijn hele leven, nooit één moment zal vervelen, altijd zijn papier en kleurpotloden voorhanden. En inspiratie.........die bron zal ook nooit opdrogen.......het zal alleen maar overvloeien.....in de hoop dat er nog meer mensen ermee besmet worden. Dus ik hoop jullie nog heel lang te 'vervelen'..........

een heerlijk creatief weekend gewenst.......

4 opmerkingen:

  1. Ja ik herken dat wel dat het teveel kan zijn. Welke potloden gebruik jij voor je mandala's? Ik heb nog Karisma maar die raken een beetje op dus ik zoek een goede vervanger. Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. goedemorgen Petra, ik heb vandaag een stukje geschreven over welke potloden ik gebruik, hopelijk zijn je vragen beantwoordt...fijne zondag.x

      Verwijderen
  2. Herkenbaar Ada. Ik kijk veel op Pinterest en steeds zie ik daar de mooiste kunstwerken waardoor ik geïnspireerd raak.
    Ik ben zo'n 20 jaar geleden voor het eerst in aanraking gekomen met mandala tekenen via een boek op de bieb.
    Mijn eigen mandala's waren toen nog simpel maar de laatste jaren, ook mede door Facebook en Youtube ben ik mezelf aan het ontwikkelen.
    Inspiratie heb ik volop, helaas kan ik vanwege spierklachten in nek en arm het niet lang achter elkaar doen.
    Ik vind het moeilijk om naar mijn lichaam te luisteren want het tekenen is zó leuk om te doen.

    Groetjes van Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. goedemorgen Maria, ja prachtig om te zien dat door gebruik van het internet er zoveel inspiratie bij mensen loskomt, geweldig! Oh wat jammer dat je lichaam niet toelaat om vaker te tekenen...zelf merk ik altijd in mijn lichaam wél het verschil als ik op klein of groot formaat papier werk. Bij klein geen last, maar bijv. bij 50x50 gaat mijn lijf ook in de weerstand.....En inderdaad kleine poosjes werken, en veel kleine poosjes bij elkaar, kunnen ook een heerlijke mandala maken......veel sterkte, en misschien zie ik wel eens wat werk van je, lieve groet Ada

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.