zaterdag 20 april 2019

Stille week.....



Deze week wordt 'Stille Week' genoemd, de dagen voorafgaand aan alle dagen rondom Pasen. Zelf vind ik dit altijd een heel ingetogen week. Denkend aan wat er lang geleden gebeurde met een man die Liefde uitstraalde en uitstrooide, en zijn leven wat een zo andere wending kreeg. Het verhaal kennen we (denk ik) allemaal, zelf vond ik het vroeger al een zo indrukwekkend gebeuren. Nu zoveel jaren later, krijg ik het verhaal nóg eens te horen. Nu van 'onze' tweeling, bijna 5 jaar oud.

"Weet je oma', dat Jezus dood ging aan een stok, met splinters in zijn handen'? Ik heb het aangehoord, en zo her en der een klein beetje bijgestuurd.....ik kreeg er wel een glimlach van. Maakt me ook dankbaar, dat ik mag luisteren, en soms zelf wat kan vertellen én delen.
Maar al snel weer over naar de orde van de dag, want ja, bij Pasen hoort de Paashaas én kleine chocolade eitjes. Dit jaar worden ook onze eigen eieren geteld, die onze dames-kippen hebben gelegd. En ik kan vertellen dat we het dit jaar niet zonder eieren hoeven te stellen.

Stille Week......niks niet stil, de vogels zingen werkelijk het allerhoogste lied, al héél vroeg in de morgen, ik geniet er wél stil van. De natuur die ontwaakt, op deze prachtige zon-overgoten dagen, die later op de dag maan-overgoten worden. Ook dan ben ik stil,  kijk ik in de avond naar de lucht, naar het prachtige volle maanverschijnsel. De sterren die twinkelen aan de hemel. 



Maar stil word ik ook van de droogte die op het land alweer zichtbaar is...…..in onze tuin worden iedere avond de waterbakken voor de vogels en ander soort levende have weer met helder water gevuld. De kleine beetjes die we bij kunnen dragen voor de natuur. Stille liefde voor alles wat groeit en bloeit.

Stille Week...…..soms is het héél stil en soms wat rumoeriger....het is maar net hoe de 'binnenkant' bij jou voelt.  Stilte kun je dicht bij jezelf vinden, je niet laten leiden door allerlei onrust, door allerlei hectiek. Iedere keer weer terug naar je eigen kern, stilte zoeken en vinden. Iedere keer weer!

Ik ga straks de tuin in, waar een kakafonie van geluid aanwezig is, het lijkt wel een wedstrijd van de vogels. Wie kan het hardst!!



Ik wens jullie allemaal een heerlijke Stille Zaterdag! 
En probeer zoveel mogelijk zonnestralen te vangen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.