dinsdag 16 januari 2024

Je eigen Krachtkaart tekenen voor 2024?



Krachtkaarten kunnen altijd, op ieder moment gemaakt worden, maar zo rond de start een jaar, in tijd van rust en overdenking kun je vaker eens een moment nemen om na te denken wat je écht zou willen in dit leven.

Intenties......voor het nieuwe jaar........
wie maakt ze niet, maar hoe krijg je het zichtbaar, 
jouw wens/verlangen/hoop? 
Jaren geleden ben ik begonnen met een jaarkaart te tekenen. 
Het is door de jaren heen een geweldig middel gebleken 
om daadwerkelijk te werken aan je droom. 
Op een creatieve, simpele manier.


Krachtkaart voor 2024


Gebruik een stevige tekenkaart óf tekenpapier, zodat je dit later, wanneer je mandala klaar is, kunt lamineren.
Ga werken met de getallen uit dit jaar(ge)tal. In de numerologie kom je met dit jaar uit op 8 (2+0+2+4=8)


Zoek diep in jezelf wat jouw wens is voor dit nieuwe jaar. Misschien wil je een nieuwe baan, misschien wil je wat meer tijd tot je beschikking hebben. Misschien ben je toe aan een nieuwe/andere relatie. Misschien is juist het vinden van balans een hoge prioriteit.

En probeer met het jaargetal, met bijvoorbeeld symbolen en /of kleuren (kleurenuitleg vind je hier) daadwerkelijk je wens te tekenen. Het hoeft allemaal niet perfect te zijn, de mandala is voor JOU! Jij zet je intentie neer......niemand hoeft het te zien.......niemand hoeft te weten wat jouw diepste wens is.
De uiteindelijke kracht zit in het feit dat je zelf duidelijke woorden (in dit geval een mandala) brengt wat jóúw wensen zijn. Hoe gek, of groot, óf (soms voor anderen) hoe belachelijk het lijkt.


Door met al deze ingrediënten aan de slag te gaan, 
wordt een prachtig beeld op papier gezet, een krachtbeeld. 
Waar jij alleen de diepere betekenis van weet. 
Soms kan de mandala omringd worden met woorden 
(wat ook weer een krachtbron is), soms is de tekening alleen voldoende.
Lamineer je kaart, geef je kaart een plek waar je hem regelmatig zal zien, bijv. op je nachttafeltje.........of in de keuken, net wat je zelf wilt.


Ik wens je heel veel tekenplezier,
en ervaar de magie van de Krachtkaart,
en kijk uit wat je wenst.......
het zou zomaar eens uit kunnen komen..........



Bovenste (oranje) mandala heb ik zelf gemaakt tijdens een heel bijzondere datum (08-08-08), dus je kunt op allerlei manier de numerologie gebruiken in een tekening. Hannie de Jong schreef een geweldig boek hierover (mijn favoriete boek: Numerologische Mandala's ), hier staat zo ontzettend veel informatie in.






1 opmerking:

  1. Ik zat vanmiddag te bedenken wat ik op oudejaarsavond ga doen...dit vind ik een mooie invulling. Het boekje van Hannie de Jong lijkt mij wel wat. Ik heb meerdere boeken van haar en ik vind ze inspirerend. Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.